Προσομοιωτής – «Συνθέτω γρανάζια»
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Προσομοιωτής – «Συνθέτω γρανάζια»
Περιγραφή: Άρθρωμα στο οποίο οι χρήστες πειραματίζονται προσαρμόζοντας γρανάζια δύο διαφορετικών μεγεθών σε μια εικονική επιφάνεια με οπές σε διάταξη πλέγματος, ώστε να μεταφέρουν την κίνηση από μια ανεμογεννήτρια στα γρανάζια και στη συνέχεια σε μια γεννήτρια ρεύματος, η οποία συνδέεται με οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Μέρος της προσομοίωσης αποτελούν διακόπτες που συνδέουν την γεννήτρια ρεύματος με τις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές.
Λέξεις - κλειδιά: γρανάζια, σύνθεση γραναζιών, μετάδοση κίνησης, ανεμογεννήτρια, δυναμική οπτικοποίηση.
Σύνδεσμος Μαθησιακού αντικειμένου: +++.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Θεματικό Πεδίο: Παιδί και θετικές επιστήμες: Γ.3. Τεχνολογία Κατασκευών
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Με την βοήθεια της προσομοίωσης τα παιδιά εισάγονται στις βασικές αρχές της λειτουργίας των γραναζιών και της σύνθεσης αυτών. Οι γνώσεις αυτές είναι σημαντικές για την ανάπτυξη τεχνολογικών γνώσεων. Η προσομοίωση θα μπορούσε να συνδυαστεί και με φυσικά υλικά. Επιπλέον τα παιδιά θα εξερευνήσουν έννοιες του ηλεκτρισμού και της ενέργειας. Τέλος, μέσα από την δοκιμή των απλών μηχανικών διακοπτών θα μπορέσουν να διερευνήσουν την δυνατότητα σύνδεσης συσκευών σε κυκλώματα με λογική σύζευξη και/ ή λογική διάζευξη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Η εφαρμογή εποτελείται από 3 επίπεδα δυσκολίας. Στο πρώτο επίπεδο, ο μαθητής καλείται να συνθέσει τα γρανάζια σε μια επιφάνεια με οπές σε διάταξη πλέγματος, ώστε να συνδέσει μια ανεμογεννήτρια και μια γεννήτρια ρεύματος. Ως αποτέλεσμα, ανάβει ένας λαμπτήρας, ο οποίος συνδέεται με έναν κλειστό διακόπτη και την γεννήτρια. Στο δεύτερο επίπεδο, πέραν από το πλέγμα με τα γρανάζια (το οποίο μένει προσυμπληρωμένο εάν έχει προηγουμένως ολοκληρωθεί το πρώτο επίπεδο), ο μαθητής πρέπει να κλείσει δύο διακόπτες που βρίσκονται σε σειριακή σύνδεση, ώστε να τροφοδοτήσει με ρεύμα έναν λαμπτήρα και έναν ανεμηστήρα. Το τρίτο επίπεδο, είναι παρόμοιο με το δεύτερο, με την διαφορά ότι οι δύο διακόπτες βρίσκονται σε παράλληλη σύνδεση, αντί της σειριακής του προηγούμενου επιπέδου.
Τεχνικές απαιτήσεις: Η εφαρμογή εκτελείται μέσω φυλλομετρητή (Chrome, Firefox, Edge, Safari, Opera) σε υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Ημερομηνία ανάρτησης: 10/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
4 - 7.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου: Δυναμική οπτικοποίηση, προσομοίωση μηχανισμού σύνθεσης με γρανάζια, προσομοίωση απλού ηλεκτρικού κυκλώματος.
Διδακτική προσέγγιση: Επίλυση προβλήματος, Ανακάλυψη & διερεύνηση, μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι, μάθηση μέσω πειραμάτων.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: Τεχνολογία κατασκευών
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β