Προσομοίωση απλού οικοσυστήματος
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Ο κύκλος του νερού.
Περιγραφή: Στο λογισμικό οπτικοποίησης τα παιδιά μπορούν να παρατηρήσουν τα διακριτά στάδια του κύκλου του νερού (εξάτμιση και διαπνοή συμπύκνωση, κατακρήμνιση (βροχόπτωση) καθώς και των εναλλασσόμενων του μορφών του (υδρατμός,
βροχή, χαλάζι, πάγος χιόνι) σε έναν κλειστό κύκλο που δεν τελειώνει ποτέ, ως μια εισαγωγική προσπάθεια κατανόησης των φυσικών φαινομένων αλλά και της διατήρησης της ύλης.
Λέξεις - κλειδιά: Υδρολογικός κύκλος.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Γ Θεματικό Πεδίο: Φυσικές Επιστήμες (ύλη και φαινόμενα)
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Να κατανοήσουν τα φυσικά φαινόμενα και τις μεταβολές της ύλης μέσα από δυναμικά εικονικά υλικά που αυξάνουν την εμπλοκή και αλληλεπίδραση των παιδιών έχοντας τη δυνατότητα να δημιουργήσουν νοήματα, να διακρίνουν σχέσεις και να προσεγγίσουν συστημικά τα φαινόμενα που μας περιβάλλουν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: H εφαρμογή αποτελείται απο 7 διαφορετικά επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο γίνεται μια εισαγωγή στο παιχνίδι. Στα επίπεδα 2 εως και 5 παρουσιάζονται μέσω οπτικοακουστικού υλικού η Εξάτμιση, η Συμπυκνωση, η Κατακρήμνηση - Βροχή και η Συγκέντρωση. Οι μαθητές στο 6ο επίπεδο καλούνται να παίξουν ένα παιχνίδι αντιστοίχησης, ενω στο 7ο επίπεδο τίθονται ερωτήματα προς σκέψη και συζήτηση.
Τεχνικές απαιτήσεις: Η εφαρμογή εκτελείται μέσω φυλλομετρητή (chrome, firefox, edge, safari, opera) σε υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Ημερομηνία ανάρτησης: 10/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
4 - 8.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου:
Δυναμική οπτικοποίηση.
Διδακτική προσέγγιση:
Συνεργατική μάθηση, συνεργατική διερεύνηση, κριτικός αναστοχασμός και συζήτηση.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: Δραστηριότητες που αφορούν την κατανόηση των φυσικών φαινομένων και των μεταβολών της ύλης.
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β