Τροχός Πιθανοτήτων
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Τροχός Πιθανοτήτων.
Περιγραφή: Άρθρωμα που επιτρέπει την εκτέλεση πειραμάτων με θέμα τις πιθανότητες, μέσω ενός περιστρεφόμενου τροχού με δυνατότητα αλλαγής χρωμάτων και μεταβολής του αριθμού τους.
Λέξεις - κλειδιά: Ανάπτυξη πιθανολογικής σκέψης, Τροχός Πιθανοτήτων, Ραβδόγραμμα.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Θεματικό Πεδίο: Παιδί και θετικές επιστήμες: Στοχαστικά Μαθηματικά Πιθανότητες – Δειγματικός χώρος -πειράματα τύχης
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Να αναπτύξουν μια διαισθητική κατανόηση του πιθανολογικού χαρακτήρα των πειραμάτων τύχης μέσω του λογισμικού:
- να πραγματοποιούν απλά πειράματα τύχης (ενός σταδίου) και να περιγράφουν τον δειγματικό χώρο
- να διαβάζουν πληροφορίες σε ιστογράμματα για να αιτιολογήσουν και να ελέγξουν τις αρχικές τους προβλέψεις σχετικά με τα αποτελέσματα των πειραμάτων τύχης που εκτελούν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Το άρθρωμα παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα να περιστρέψουν έναν τροχό, ισομοιραμσένο σε ίσα κομμάτια (από 2 έως 8 κομμάτια). Κάθε αποτέλεσμα απεικονίζεται σε ένα ραβδοδιάγραμμα και εμφανίζεται στο ισορικό αποτελεσμάτων. Ο μαθητής μπορεί να αλλάξει χρώματα σε κομμάτια του τροχού και να επαναλάβει πειράματα, είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα από το λογισμικό.
Τεχνικές απαιτήσεις: Η εφαρμογή εκτελείται μέσω φυλλομετρητή (Chrome, Firefox, Edge, Safari, Opera) σε υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Ημερομηνία ανάρτησης: 10/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
4 - 8.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου: Λογισμικό Spinner.
Διδακτική προσέγγιση: Επίλυση προβλήματος, Ανακάλυψη & διερεύνηση, μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι, μάθηση μέσω πειραμάτων.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: πειράματα με τον τροχό της τύχης, ανακάλυψη όλων των πιθανών ενδεχομένων (προσδιορισμός δειγματικού χώρου), πρόβλεψη & αιτιολόγηση της πρόβλεψης.
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β