Εικονιστικά επαναληπτικά μοτίβα - Η χρωματιστή κάμπια
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Εικονιστικά επαναληπτικά μοτίβα - Η χρωματιστή κάμπια.
Περιγραφή: Άρθρωμα για την κατανόησή των επαναληπτικών μοτίβων. Οι δραστηριότητες δίνουν τη δυνατότητα στο μαθητή να δημιουργήσει ελεύθερα το δικό του μοτίβο, να συνεχίσει ένα ήδη υπάρχων μοτίβο, να συμπληρώσει ένα μοτίβο και
να εντοπίσει τον πυρήνα ενός μοτίβου. Η εφαρμογή ενημερώνει τον χρήστη για τις σωστές και λάθος επιλογές του.
Λέξεις - κλειδιά: μοτίβο, μικρόκοσμος, εικονιστικά μοτίβα.
Σύνδεσμος Μαθησιακού αντικειμένου: +++.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Θεματικό Πεδίο: Παιδί & Θετικές επιστήμες, Αριθμοί/Πράξεις /Άλγεβρα
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν:
- αναγνώριση κανονικότητας, του κανόνα που διέπει την επανάληψη μιας κανονικής μονάδας,
- να συμπληρώνουν επαναλαμβανόμενες κανονικότητες,
- να περιγράφουν και να εξηγούν επαναλαμβανόμενες κανονικότητες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Η εφαρμογή αποτελείται από 4 διαφορετικές δραστηριότητες. Σε αυτές ο χρήστης μπορεί να επεξεργαστεί μοτίβα μεγέθους πυρήνα από 2 έως και 4. Το μέγεθος του μοτίβου
σε όλες τις περιπτώσεις είναι 24. Στην 1η δραστηριότητα ο χρήστης δημιουργεί ελευθέρα το δικό του μοτίβο. Στην 2η δραστηριότητα ολοκληρώνει το μοτίβο που τυχαία έχει δημιουργήσει η εφαρμογή. Στην 3η δραστηριότητα συμπληρώνει τις κενές
ενδιάμεσες θέσεις του μοτίβου που τυχαία έχει δημιουργήσει η εφαρμογή. Στην 4η δραστηριότητα εντοπίζει τον πυρήνα του μοτίβου, το μέγεθος του οποίου έχει επιλέξει τυχαία η εφαρμογή. Στην 2η, 3η και 4η δραστηριότητα η εφαρμογή ενημερώνει
το χρήστη για την ορθότητα των επιλογών του.
Οδηγίες: +++.
Τεχνικές απαιτήσεις: Η εφαρμογή εκτελείται μέσω φυλλομετρητή (chrome, firefox, edge, safari, opera) σε υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Ημερομηνία ανάρτησης: 21/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
5 - 7.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου:
Μικρόκοσμος.
Διδακτική προσέγγιση:
Μάθηση
με επίλυση προβλήματος, Μάθηση μέσω μικρόκοσμων, Συνεργατική Διερεύνηση.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: Αναγνώριση-επέκταση-συμπλήρωση
μοτίβου, Δημιουργία επαναλληπτικών μοτίβων με ορισμό του πυρήνα, Αναγνώριση μοτίβου και αναπαραγωγή με ορισμό του πυρήνα, Ελεύθερη εξερεύνηση.
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β