Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...
Οι μαθητές διαβάζουν ξανά τη βιογραφία του MLK και συμπληρώνουν ένα σχεδιάγραμμα – μια ιστοριογραμμή (timeline) με τα βασικά γεγονότα στη ζωή του MLK (Worksheet 3). Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορούν να συμπληρώσουν την ιστοριογραμμή στο φύλλο εργασίας ή εδώ: http://popplet.com/app/#/4654328
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να δείξει στους μαθητές τη χρήση άλλου graphic organizer (π.χ. gantt diagram, flowchart) και να τους βοηθήσει να το χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν τον δικό τους εννοιολογικό χάρτη. (https://cmap.ihmc.us/, http://popplet.com).
Σε περίπτωση που η πρόσβαση στις συγκεκριμένες ασκήσεις δεν είναι εφικτή, οι μαθητές μπορούν να ταξινομήσουν σε κατηγορίες λέξεις και φράσεις των κειμένων που επιλέγουν οι ίδιοι ή ο εκπαιδευτικός.