- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Αναλύοντας ]
Αναλύοντας "Λειτουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, συμπεραίνουν, ...
Οι μαθητές βλέπουν μια ταινία μικρού μήκους με τίτλο «The Lunch Date».
(Worksheet 5A).
The Lunch Date is a 1990 American short film directed by Adam Davidson. In 2013 the film was selected for preservation in the United States National Film Registry by the Library of Congress as being "culturally, historically, or aesthetically significant".
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Lunch_Date
Κατά τη διάρκεια της προβολής το βίντεο σταματά για να κάνουν προβλέψεις οι μαθητές ή να συζητήσουν πώς αισθάνονται και τι σκέφτονται οι πρωταγωνιστές της ταινίας. https://edpuzzle.com/assignments/5ad2430247906040fb7a1acc/watch
https://www.playposit.com/share/98841/772169#!
Εξηγούν, συνθέτουν, εκτιμούν, ...
Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις που αναδεικνύουν τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που επικρατούν (Worksheet 5Β).
Οι μαθητές δραματοποιούν την ιστορία. Μπορούν αν θέλουν να φτιάξουν και βίντεο με τη δραματοποιημένη ιστορία, την οποία μπορούν να προσαρμόσουν στις δικές τους εμπειρίες (Worksheet 5C).
Οι μαθητές καλλιεργούν την ενσυναίσθηση μπαίνοντας στη θέση του αφροαμερικανού πρωταγωνιστή της ταινίας (Worksheet 5D).
Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις ενός exit ticket που αποτελεί μια μορφή αναστοχαστικής δραστηριότητας και ενίσχυσης της μεταγνωστικής επίγνωσης (Worksheet 5E).
Αναλύοντας "Κριτικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αξιολογούν τις δικές τους απόψεις, ενδιαφέροντα και κίνητρα, καθώς και των άλλων ανθρώπων. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, αιτιολογούν, ...
Ο εκπαιδευτικός δίνει στους μαθητές το ερώτημα-πρόβλημα στο Worksheet 6 και τους ενθαρρύνει να σκεφτούν πόσες διακρίσεις εξακολουθούν να υπάρχουν σήμερα στον κόσμο σε σχέση με την καταγωγή, το χρώμα, το φύλο, την θρησκεία, γλώσσα, κλπ. Αρχικά ζητάει από τους μαθητές να σκεφτούν (THINK) την απάντηση ατομικά και να καταγράψουν τις ιδέες τους. Στη συνέχεια σε ζευγάρια (PAIR) μοιράζονται και συζητούν τις απαντήσεις τους.
Στην επόμενη φάση δύο ζευγάρια μαζί κάνουν μια ομάδα των 4 και μοιράζονται (SHARE) τις απαντήσεις τους. Μπορεί ο καθένας να παρουσιάσει στην ομάδα τις ιδέες του συμμαθητή του αντί για τις δικές του. Στο τέλος ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα μοιράζεται τις ιδέες της ομάδας με όλη την τάξη.