- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές συμπληρώνουν έναν KWL CHART για τον Martin Luther King Jr. Αρχικά συζητούν για τη στήλη What I Know και γράφουν τι γνωρίζουν για το θέμα. Στην συνέχεια συμπληρώνουν την στήλη What I Want to Know, κάνοντας ερωτήσεις για το τι θα ήθελαν να μάθουν για το θέμα. Κατά τη διάρκεια και στο τέλος του σεναρίου καταγράφουν τι έμαθαν στην στήλη What I Learned (Worksheet 1).
Βιώνοντας "Το Νέο"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Oι μαθητές βλέπουν ένα βίντεο για τη ζωή και τη δράση του Martin Luther King Jr. Για την συγκεκριμένη δραστηριότητα χρησιμοποιήθηκε ένα βίντεο που εμπλουτίστηκε με ερωτήσεις κατανόησης με το εργαλείο edpuzzle:
https://edpuzzle.com/media/5aceea14eeec6440fa44e521
Ωστόσο υπάρχει πληθώρα βίντεο στο διαδίκτυο για τη ζωή και το έργο του MLK και ο εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει αυτό που κρίνει γλωσσικά και παιδαγωγικά κατάλληλο για τις ανάγκες της τάξης του.
Καθώς παρακολουθούν το βίντεο οι μαθητές, κατά διαστήματα η προβολή σταματά ώστε να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου. Αφού παρακολουθήσουν το βίντεο και απαντήσουν τις ερωτήσεις, οι μαθητές συζητούν γιατί ο MLK θεωρείται μια σημαντική ιστορική προσωπικότητα (Worksheet 2A).
Διαβάζουν, ακούν, μελετούν, ...
O εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να διαβάσουν το κείμενο στο Worksheet 2B και να προσπαθήσουν να μαντέψουν τις λέξεις που λείπουν ή τι είδους πληροφορία ψάχνουν ώστε να προετοιμαστούν για το listening πριν ακούσουν άλλη μια φορά την βιογραφία. Ο εκπαιδευτικός «παίζει» ξανά το βίντεο, αυτή τη φορά χωρίς την εικόνα, και οι μαθητές συμπληρώνουν το κείμενο.
ΚΕΥ: 1. Atlanta, 2. Illegal, 3. Equal, 4. Segregated, 5. June 18, 6. Peaceful, 7. 1968 8. 250,000, 9. Nobel, 10. Shot
Συζητούν, εξερευνούν, ...
Οι μαθητές αναζητούν έναν κατάλληλο τίτλο για το κείμενο (Worksheet 2C). Στο τέλος του μαθήματος μπορούν να συμπληρώσουν τον KWL CHART με τις νέες γνώσεις (Worksheet 2D).