- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Αναλύοντας ]
Αναλύοντας "Λειτουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, συμπεραίνουν, ...
Ζητείται από τους μαθητές, μέσω Φύλλου Εργασίας, να κατηγοριοποιήσουν βάσει των χαρακτηριστικών τους τα ρήματα που συμπλήρωσαν στην τελευταία στήλη του πίνακα της προηγούμενης φάσης. Τους ζητείται να παρατηρήσουν τα χαρακτηριστικά των ρημάτων που τα κατατάσσουν σε διαφορετικές κατηγορίες (συζυγίες) και να τα απομονώσουν: Η εργασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε 10΄.Εξηγούν, συνθέτουν, επιχειρηματολογούν, ...
Συνδυάζοντας τις πληροφορίες που διαθέτουν από τα προηγούμενα μαθήματα, αλλά και έχουν συλλέξει από το παρόν, ζητείται από τους μαθητές να σχηματίσουν τα τρία πρώτα πρόσωπα των ρημάτων.
Αναλύοντας "Κριτικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αξιολογούν τις δικές τους απόψεις, ενδιαφέροντα και κίνητρα, καθώς και των άλλων ανθρώπων. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, αιτιολογούν, ...
Ζητείται από τους μαθητές, εργαζόμενοι σε δυάδες να συμπληρώσουν πίνακα κλίσης των ρημάτων βάσει της κατηγοριοποίησης σε συζυγίες που έκαναν. Θα πρέπει να διαλέξουν ένα ρήμα για την κάθε συζυγία και να σχηματίσουν τα πρόσωπα του ενικού, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις πληροφορίες που απέκτησαν σε προηγούμενα μαθήματα αλλά και στο παρόν. Μετά από 10΄, που θα είναι ο χρόνος που θα τους παραχωρηθεί, οι δυάδες θα ανακοινώσουν στην ολομέλεια της τάξης το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και θα συζητηθεί ο τρόπος με τον οποίο κατέληξαν σε αυτό. Ο εκπαιδευτικός, μετά την ανακοίνωση των μαθητών μπορεί να κάνει διορθώσεις, αν χρειάζεται.