Περιγραφή θέματος

  • Σενάριο 2 – Ιταλικά Γυμνάσιο

    Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204


    Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»



    • La mia casa!

      Ταυτότητα Διδακτικού Σεναρίου


      Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Α΄ Γυμνασίου

      Στοχευμένο κοινό: Μαθητές ηλικίας 12-13 ετών, που ζουν σε αστικό περιβάλλον (πόλη). Οι μαθητές έχουν διδαχτεί την αγγλική από την πρώτη Δημοτικού και την γαλλική από την Πέμπτη.

      Γλώσσα: ΙΤΑΛΙΚΑ

      Επίπεδο γλωσσομάθειας: A1+

      Θεματική εστίαση: Περιγράφω το σπίτι μου.

      Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού: Οι μαθητές στο τέλος της διδακτικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να περιγράφουν γραπτώς τον προσωπικό τους χώρο (σπίτι) στο πλαίσιο φιλικού ηλεκτρονικού μηνύματος. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να παράγουν απλής δομής προτάσεις και να χρησιμοποιούν λέξεις ευρείας χρήσης και τυποποιημένες εκφράσεις της καθημερινότητας.

      Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ): 

      • Να συντάσσουν σύντομα κείμενα διαπροσωπικής επικοινωνίας (φιλική επιστολή, κάρτα, σημείωμα, ηλεκτρονικό μήνυμα) στέλνοντας χαιρετισμούς, δίνοντας ή ζητώντας πληροφορίες από άλλους.
      • Να συντάσσουν απλές προτάσεις δίνοντας πληροφορίες για το σπίτι τους.
      • Να κατανοούν συγκεκριμένες πληροφορίες (προσωπικά στοιχεία του ομιλητή ή πληροφορίες σχετικές με το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον του), διατυπωμένες με απλό λεξιλόγιο και τυποποιημένες προτασιακές δομές.
      • Να κατανοούν που αναφέρεται ένα σύντομο, πολύ απλά δομημένο πληροφοριακό ή περιγραφικό κείμενο αυθεντικού λόγου (ανακοίνωσης, σημειώματος, ηλεκτρονικής επιστολής, μικρής αγγελίας) το οποίο αναφέρεται σε τυπικές καταστάσεις ή ανάγκες της καθημερινής ζωής.

      Γλωσσικά μέσα

      Γραμματική:

      ΡΗΜΑΤΑ  Ενεστώτας  Ρήματα –are, -ere, -ire (ομαλά, α΄, β΄, γ΄πρόσωπο)

      Λεξιλόγιο:

      Επίθετα ποιότητας: es. grande, spazioso, piccolo, luminoso, bello, comodo, nuovo, vecchio, signorile, raffinato, elegante.

      Ουσιαστικά που δηλώνουν τύπο κατοικίας: es. appartamento, casa, monolocale

      Εκφράσεις που δηλώνουν χαρακτηριστικά κατοικίας: con una/due… camere da letto/bagni/soggiorni, di 50 mq.


      Πλαίσιο Υλοποίησης Σεναρίου


      Διάρκεια σεναρίου: 4 ώρες

      Τρόπος εργασίας των μαθητών: Ατομική εργασία, σε ζευγάρια.

      Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό: ΦΕ, ΦΠ, μικρές αγγελίες, ιστότοποι.


      Περιγραφή Γνωστικών Διεργασιών


      Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .

      Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.