- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Ζητείται από τους μαθητές μέσω Φύλλου Εργασίας να συμπληρώσουν πίνακα κατηγοριοποίησης των πληροφοριών που έχουν συλλέξει ή/και υπάρχουν διαθέσιμες στο υλικό που τους έχει διανεμηθεί μέχρι αυτό το σημείο. Δίνεται χρονικό περιθώριο 10΄.
Αναγνωρίζουν, επιλύουν, ...
Μετά την ολοκλήρωση της εργασίας των δυάδων ακολουθεί κοινοποίηση του αποτελέσματος με τη συμμετοχή όλων (η κάθε δυάδα αναφέρει ένα μέρος της εργασίας της). Ο εκπαιδευτικός στο τέλος της διαδικασίας προβάλει τον πίνακα συμπληρωμένο ενδεικτικά ή αν δεν είναι δυνατό, τον διανέμει σε έντυπο ΦΠ.
Εννοιολογώντας "Με θεωρία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ...
Ζητείται από τους μαθητές, μέσω Φύλλου Εργασίας, να κατηγοριοποιήσουν βάσει της σημασίας τους, τις λέξεις που συμπλήρωσαν στον προηγούμενο πίνακα. Μπορούν αν το επιθυμούν να εισάγουν και νέες. Τους δίνονται 5΄ για να ολοκληρώσουν. Η εργασία υλοποιείται σε νέες δυάδες.
Ορίζουν, γενικεύουν, ...
Μετά την ολοκλήρωση της εργασίας των δυάδων ακολουθεί κοινοποίηση του αποτελέσματος με τη συμμετοχή όλων (η κάθε δυάδα αναφέρει ένα μέρος της εργασίας της). Ο εκπαιδευτικός σημειώνει στον πίνακα τις λέξεις και εκφράσεις που εισήγαγαν στον πίνακα οι μαθητές. Αν χρειαστεί, διορθώνει ή/και συμπληρώνει στο τέλος της διαδικασίας.