- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, ...
Κατά την έναρξη του μαθήματος είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί κάποια παιγνιώδης δραστηριότητα συγκέντρωσης. Προτείνεται το παιχνίδι της παγωμένης εικόνας:
- Δίνεται στους μαθητές το θέμα «γιορτή στο σπίτι». Οι μαθητές, ο ένας μετά τον άλλο παίρνει μία στάση στο χώρο προσπαθώντας να συνθέσει μια εικόνα που θα παραπέμπει στο θέμα. Ο κάθε ένας που μπαίνει στην εικόνα θα πρέπει να παίρνει μία στάση που να συνδέεται με αυτή του προηγούμενου. Η δραστηριότητα θα πρέπει να γίνει σε απόλυτη σιωπή. Όποιος μαθητής μιλήσει πριν την σύνθεση της εικόνας βγαίνει εκτός του παιχνιδιού. Στο τέλος η εικόνα φωτογραφίζεται και επιδεικνύεται σε όλους.
Οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν για 2΄΄ την εικόνα 1 του Φύλλου Εργασίας και να απαντήσουν στα ερωτήματα που την αφορούν. Σε περίπτωση που υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο ακολουθείται ο σύνδεσμος https://www.subito.it/annunci-italia/affitto/appartamenti/ και μετά οι μαθητές απαντούν στα ίδια ερωτήματα.
Φύλλο εργασίας που αφορά όλο το σενάριο.
Καταγράφουν, επισκέπτονται, βλέπουν, ...
Ζητείται από τους μαθητές να ενεργοποιήσουν τις γνώσεις που έχουν από προηγούμενα μαθήματα αλλά και από άλλες γλώσσες που γνωρίζουν και να συμπληρώσουν τα πεδία με πληροφορίες που θα ταίριαζαν. Οι μαθητές εργάζονται σε δυάδες και τους παραχωρείται χρόνος 5΄ για να ολοκληρώσουν. Κατά τη διάρκεια της εργασίας τους ο εκπαιδευτικός κινείται ανάμεσά του και τους υποστηρίζει όταν του ζητείται ή το κρίνει ο ίδιος απαραίτητο.
Βιώνοντας "Το Νέο"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές καλούνται μέσω του Φύλλου Εργασίας να παρατηρήσουν μικρές ηλεκτρονικές αγγελίες που υπάρχουν σε αυτό.
Διαβάζουν, ακούν, μελετούν, ...
Στη συνέχεια τους ζητείται να διαβάσουν ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στο οποίο ένας φοιτητής περιγράφει το νέο του σπίτι σε Ιταλούς φίλους του και να εντοπίσουν την αγγελία μέσω της οποίας το βρήκε. Οι μαθητές εργάζονται σε δυάδες και έχουν στη διάθεσή τους 5΄ για να ολοκληρώσουν την εργασία τους.
Διερευνούν, παρατηρούν, ...
Σε περίπτωση που οι μαθητές δεν έχουν εντοπίσει κάποια από τις διεργασίες που ενδιαφέρουν το μάθημα (π.χ. ρωτώ το όνομα του συνομιλητή μου), ο εκπαιδευτικός μπορεί να γράψει στον πίνακα ένα σύμβολο (πχ +) για να προστεθεί στη συνέχεια].