Σενάριο 2 – Ιταλικά Γυμνάσιο
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Α΄
Γυμνασίου
Στοχευμένο κοινό: Μαθητές ηλικίας 12-13 ετών, που ζουν σε αστικό περιβάλλον (πόλη). Οι μαθητές έχουν διδαχτεί την αγγλική από την πρώτη Δημοτικού και την γαλλική από την Πέμπτη.
Γλώσσα: ΙΤΑΛΙΚΑ
Επίπεδο γλωσσομάθειας: A1+
Θεματική εστίαση: Περιγράφω
το σπίτι μου.
Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού: Οι μαθητές στο τέλος της διδακτικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να περιγράφουν γραπτώς τον προσωπικό τους χώρο (σπίτι) στο πλαίσιο φιλικού ηλεκτρονικού μηνύματος. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να παράγουν απλής δομής προτάσεις και να χρησιμοποιούν λέξεις ευρείας χρήσης και τυποποιημένες εκφράσεις της καθημερινότητας.
Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ):
Γλωσσικά μέσα
Γραμματική:
ΡΗΜΑΤΑ Ενεστώτας Ρήματα –are, -ere, -ire (ομαλά, α΄, β΄, γ΄πρόσωπο)
Λεξιλόγιο:
Επίθετα ποιότητας: es. grande, spazioso, piccolo, luminoso, bello, comodo, nuovo, vecchio, signorile, raffinato, elegante.
Ουσιαστικά που δηλώνουν τύπο κατοικίας: es. appartamento, casa, monolocale
Εκφράσεις που δηλώνουν χαρακτηριστικά κατοικίας: con una/due… camere da letto/bagni/soggiorni, di 50 mq.
Διάρκεια σεναρίου: 4 ώρες
Τρόπος εργασίας των μαθητών: Ατομική
εργασία, σε ζευγάρια.
Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό: ΦΕ, ΦΠ, μικρές αγγελίες, ιστότοποι.
Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .
Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.