- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Τρίτη φάση
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Οι μαθητές συζητούν τη λειτουργία της αλληλογραφίας, αν οι ίδιοι γράφουν γράμματα και σε ποιες περιπτώσεις.
Συζητούν σχετικά με τη σημασία της αλληλογραφίας στην εποχή των emails, sms, social media. Έχει η προσωπική αλληλογραφία σημασία πλέον? Ναι? Όχι? Γιατί? Συζητούν τις δύο πρώτες ερωτήσεις στο φύλλο εργασίας.
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Διαβάζουν το γράμμα στο φύλλο εργασίας και αναγνωρίζουν τη σύμβαση του κειμένου, την οργάνωσή του και τα θέματα που αναφέρονται.
Οι μαθητές συζητούν τις ερωτήσεις που ακολουθούν το γράμμα και αναγνωρίζουν τις συμβάσεις φιλικής αλληλογραφίας (Dear.../Love,...), την οργάνωση σε παραγράφους και τα θέματα που είναι κατάλληλα για αυτές (ιδιαίτερα 1η και τελευταία παράγραφο) .
Εννοιολογώντας "Με θεωρία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή μοιράζονται, διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ...
Μπορούν να σχεδιάσουν τις συμβάσεις φιλικής αλληλογραφίας με τη βοήθεια του εκπ/κού στον πίνακα.
Ο/Η εκπ/κός συζητά με τους μαθητές και όλοι μαζί φτιάχνουν ένα "υπόδειγμα" φιλικής αλληλογραφίας, καταγράφοντας τις συμβάσεις που ακολουθούνται.
Εφαρμόζοντας "Κατάλληλα"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητα των καταστάσεων αυτών. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή προγραμματίζουν, σχεδιάζουν...
Οι μαθητές παίρνουν το ρόλο του παραλήπτη του γράμματος και αναλαμβάνουν να απαντήσουν στον αποστολέα.
Είναι ανάγκη να απαντήσουν στα θέματα που έχουν τεθεί από τον αποστολέα και απαντούν με βάση την προσωπική τους κατάσταση, το δικό τους σχολικό περιβάλλον.