- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Δεύτερη Φάση
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Οι μαθητές εξετάζουν τα σημειώματα και απαντούν στις ερωτήσεις που τα ακολουθούν.
Τα σημειώματα εκθέτουν τους μαθητές σε εκφράσεις ευχαριστίας, συγγνώμης, συγχαρητηρίων, υπενθύμισης, συμπαράστασης.
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν μία παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα / καταστάσεις. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατασκευάζουν, συνθέτουν, ...
Συγκρίνουν τα σημειώματα και παρατηρούν τις γλωσσικές εκφράσεις που χρησιμοποιούν για τις διαφορετικές λειτουργίες που επιτελούν.
Είναι σημαντικό να παρατηρήσουν ότι τα σημειώματα εκφράζουν γλωσσικά άμεσα τη λειτουργία που επιτελούν καθώς αποτελούν σύντομα γραπτά κείμενα.
Αναλύοντας "Λειτουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, συμπεραίνουν, κατατάσσουν, ...
Εξετάζουν τη σημασία γραπτών μηνυμάτων, ιδιαίτερα των ευχαριστηρίων και απολογητικών.
Συζητούν τη σημασία ενός γραπτού μηνύματος που συγχαίρει, στηρίζει, ευχαριστεί, απολογείται και την επίδραση που αυτά μπορούν να έχουν στις κοινωνικές σχέσεις.
Εφαρμόζοντας "Δημιουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν μία παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα / καταστάσεις. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατασκευάζουν, συνθέτουν, ...
Οι μαθητές αναλογίζονται πρόσφατες στιγμές για τις οποίες θα ήθελαν να γράψουν ένα σημείωμα προς ένα συμμαθητή τους. Γράφουν το σημείωμα και το αναρτούν σε πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.
Ο/Η εκπ/κός μπορεί να εισάγει τη συγκεκριμένη εργασία στη "ρουτίνα" της τάξης, ώστε να υπάρχει ευγενικός τρόπος διαχείρισης συγκρούσεων αλλά και να βελτιωθούν οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών, καθώς θα μπορούν σε πίνακα ανακοινώσεων της τάξης να αναρτούν σημειώματα συγγνώμης, ευχαριστιών αλλά και συγχαρητηρίων προς συμμαθητές τους.