- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Πρώτη Φάση
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, εξερευνούν, ...
Οι μαθητές διατρέχουν την πρόσκληση αναγνωρίζοντας το κειμενικό είδος και εξετάζουν τα στοιχεία που περιέχει
Συζητούν για την πρόσκληση (τις πληροφορίες που περιέχει, πχ.: χρόνος, τόπος, RSVP)
Καταγράφουν, επισκέπτονται, βλέπουν, ...
Οι μαθητές διατρέχουν την ευχαριστήρια κάρτα εξετάζοντας τις πληροφορίες που περιέχει και τον τρόπο που είναι γραμμένο.
Συζητούν για την ευχαριστήρια κάρτα (τις πληροφορίες που περιέχει).
Βιώνοντας "Το Νέο"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές εξετάζουν τη σημασία της γλωσσικής έκφρασης στην αποδοχή η άρνηση της πρόσκλησης.
Επεξεργάζονται έννοιες όπως αυτές της κοινωνικής ευγένειας και του τρόπου διαχείρισης των κοινωνικών σχέσεων.
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Οι μαθητές καλούνται να εξετάσουν τους γλωσσικούς όρους που χρησιμοποιούνται για την αποδοχή η απόρριψη μιας πρόσκλησης.
Καλούνται ιδιαίτερα να κατανοήσουν τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε για να αρνηθούμε ευγενικά μια πρόσκληση.
Αναγνωρίζουν, επιλύουν, προεκτείνουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να εξετάσουν τους γλωσσικούς όρους που χρησιμοποιούνται στην ευχαριστήρια κάρτα.
Καλούνται ιδιαίτερα να κατανοήσουν τις πληροφορίες που περιλαμβάνουμε σε μια ευχαριστήρια κάρτα.
Αναλύοντας "Λειτουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, συμπεραίνουν, κατατάσσουν, ...
Οι μαθητές εξετάζουν τη σημασία της γλωσσικής έκφρασης στην αποδοχή η άρνηση της πρόσκλησης
Επεξεργάζονται έννοιες όπως αυτές της κοινωνικής ευγένειας και του τρόπου διαχείρισης των κοινωνικών σχέσεων.
Εξηγούν, συνθέτουν, επιχειρηματολογούν, ...
Οι μαθητές εξετάζουν τη σημασία μιας ευχαριστήριας κάρτας.
Επεξεργάζονται έννοιες όπως αυτές της κοινωνικής ευγένειας και του τρόπου διαχείρισης των κοινωνικών σχέσεων απαντώντας στις ερωτήσεις που ακολουθούν την κάρτα στο φύλλο εργασίας.
Εφαρμόζοντας "Κατάλληλα"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητα των καταστάσεων αυτών. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή προγραμματίζουν, σχεδιάζουν...
Γράφουν μια δική τους πρόσκληση που απευθύνουν σε μέλη της ομάδας.
Γράφουν ένα σημείωμα με το οποίο αποδέχονται η αρνούνται ευγενικά την πρόσκληση.
Γράφουν μια δική τους ευχαριστήρια κάρτα για κάτι που κάποιος φίλος τους έκανε γι' αυτούς.
Μπορούν να επιλέξουν να ευχαριστήσουν για ένα κοινωνικό γεγονός στο οποίο παραβρέθηκαν η κάτι άλλο (δώρο, βοήθεια, κλπ.).