• Σενάριο 2 – Γαλλικά Γυμνάσιο

    Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204


    Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»



    • Le petit déjeuner

      Ταυτότητα Διδακτικού Σεναρίου


      Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Β/θμια

      Στοχευμένο κοινό: 12-13

      Γλώσσα: ΓΑΛΛΙΚΑ

      Επίπεδο γλωσσομάθειας: A1

      Θεματική εστίαση: Καθημερινή ζωή και ελεύθερος χρόνος

      Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού: 

      Οι μαθητές να είναι σε θέση να περιγράψουν ένα πρόγευμα και να εκφράσουν προτίμηση ή απαρέσκεια. Να μπορούν να ακολουθήσουν προφορικές οδηγίες. Να προτείνουν σε κάποιον να κάνει κάτι, να συμβουλεύσουν κάποιον.

      Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ): 

      Μετά το τέλος της διδακτικής παρέμβασης, οι μαθητές θα είναι σε θέση να…

      • Να εντοπίζουν συγκεκριμένες πληροφορίες σε λίστες ή σύντομα κείμενα με περιορισμένο λεξιλόγιο, απλές γραμματικές δομές και τυποποιημένα προτασιακά σχήματα (Α1-02).
      • Να κατανοούν τη σημασία μεμονωμένων λέξεων ή φράσεων με βάση τα άμεσα συμφραζόμενα ή το ευρύτερο επικοινωνιακό περιβάλλον όπου αυτές εμφανίζονται (Α1-08).
      • Να διατυπώνουν μια στοιχειώδη αφήγηση συνδέοντας τις φράσεις και προτάσεις με απλούς συνδέσμους ή επιρρήματα («και», «αλλά», «ή», «μετά», κ.ο.κ.) (Α1-16).
      • Να ακούν και να τοποθετούν στη σωστή σειρά απλές προτάσεις οδηγιών (π.χ. πώς να κατασκευάσει κανείς κάτι) ή κατευθύνσεων (π.χ. πώς να πάει από το σημείο Χ στο Υ με τα πόδια ή με μέσο μεταφοράς) (Α1-25).
      • Να χειρίζονται σωστά την έννοια του χρόνου (χρονικά επιρρήματα, ημερομηνίες, ώρες κ.λπ.), του τόπου και της ποσότητας (αριθμούς, τιμές) κ.λπ. (Α1-31).
      • Να περιγράφουν άτομα, αντικείμενα, τοποθεσίες, χρησιμοποιώντας λεξιλόγιο υψηλής συχνότητας και πολύ απλά προτασιακά σχήματα (Α1-32).
      • Να συντάσσουν σύντομα κείμενα διαπροσωπικής επικοινωνίας (φιλική επιστολή, κάρτα, σημείωμα, ηλεκτρονικό μήνυμα) στέλνοντας χαιρετισμούς (π.χ. από διακοπές), δίνοντας ή ζητώντας πληροφορίες από άλλους (Α1-12).


      Γλωσσικά μέσα

      Γραμματική:

      Άρθρα (οριστικά, αόριστα, μεριστικά)

      Προτάσεις που συνδέονται με συμπλεκτικούς συνδέσμους -et

      Χρόνοι: ενεστώτας, προστακτική (2Ο πρόσωπο)

      Βασικά ομαλά ρήματα (aimer, adorer, détester, ne pas aimer, manger) + άρνηση

      Ρήματα 3ης συζυγίας: boire, prendre, vouloir, avoir envie, mettre, στον ενεστώτα, 1ο και 2ο πρόσωπο (je bois/tu bois, je prends/tu prends κ.λπ.).

      Ρηματικοί τύποι (απλές χρήσεις απαρεμφάτου): pour + infinitif --> il faut + infinitif

      Απλά απρόσωπα ρήματα

      Προσδιοριστικά (άρθρα, αριθμητικά)

      Τοπικά επιρρήματα (à côté de, au dessus de…)


      Λεξιλόγιο:

      Τρόφιμα (ουσιαστικά)

      Ουσιαστικά (διατροφή): ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά, φρούτα, ποτά κλπ.

      Ουσιαστικά (σκεύη, σερβίτσια)


      Πλαίσιο Υλοποίησης Σεναρίου


      Διάρκεια σεναρίου: 5 διδακτικές ώρες (Χ 45 λεπτά), επάλληλες, μη συνεχόμενες

      Τρόπος εργασίας των μαθητών:  ατομικά, σε δυάδες, σε τετράδες

      Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό: 

      Εικόνες προγευμάτων και υλικών προγευμάτων / βίντεο /tweeter/πολυμεσικό κείμενο/Η/Υ και σύνδεση στο διαδίκτυο, προτζέκτορας ή διαδραστικός πίνακας

      Σχόλια: Διαθεματική προσέγγιση: Οικιακή Οικονομία (Υγεία, διατροφή), Πληροφορική (χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης), Καλλιτεχνικά (Ρεύματα ζωγραφικής: κυβισμός, εξπρεσιονισμός).


      Περιγραφή Γνωστικών Διεργασιών


      Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .

      Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.

      Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]