Σενάριο 2 – Γαλλικά Γυμνάσιο
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Β/θμια
Στοχευμένο κοινό: 12-13
Γλώσσα: ΓΑΛΛΙΚΑ
Επίπεδο γλωσσομάθειας: A1
Θεματική εστίαση: Καθημερινή ζωή και ελεύθερος χρόνος
Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού:
Οι μαθητές να είναι σε θέση να περιγράψουν ένα πρόγευμα και να εκφράσουν προτίμηση ή απαρέσκεια. Να μπορούν να ακολουθήσουν προφορικές οδηγίες. Να προτείνουν σε κάποιον να κάνει κάτι, να συμβουλεύσουν κάποιον.
Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ):
Μετά το τέλος της διδακτικής παρέμβασης, οι μαθητές θα είναι σε θέση να…
Γλωσσικά μέσα
Γραμματική:
Άρθρα (οριστικά, αόριστα, μεριστικά)
Προτάσεις που συνδέονται με συμπλεκτικούς συνδέσμους -et
Χρόνοι: ενεστώτας, προστακτική (2Ο πρόσωπο)
Βασικά ομαλά ρήματα (aimer, adorer, détester, ne pas aimer, manger) + άρνηση
Ρήματα 3ης συζυγίας: boire, prendre, vouloir, avoir envie, mettre, στον ενεστώτα, 1ο και 2ο πρόσωπο (je bois/tu bois, je prends/tu prends κ.λπ.).
Ρηματικοί τύποι (απλές χρήσεις απαρεμφάτου): pour + infinitif --> il faut + infinitif
Απλά απρόσωπα ρήματα
Προσδιοριστικά (άρθρα, αριθμητικά)
Τοπικά επιρρήματα (à côté de, au dessus de…)
Λεξιλόγιο:
Τρόφιμα (ουσιαστικά)
Ουσιαστικά (διατροφή): ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά, φρούτα, ποτά κλπ.
Ουσιαστικά (σκεύη, σερβίτσια)
Διάρκεια σεναρίου: 5
διδακτικές ώρες (Χ 45 λεπτά), επάλληλες, μη συνεχόμενες
Τρόπος εργασίας των μαθητών:
ατομικά, σε δυάδες, σε τετράδες
Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό:
Εικόνες προγευμάτων και υλικών προγευμάτων / βίντεο /tweeter/πολυμεσικό κείμενο/Η/Υ και σύνδεση στο διαδίκτυο, προτζέκτορας ή διαδραστικός πίνακας
Σχόλια: Διαθεματική προσέγγιση: Οικιακή Οικονομία (Υγεία, διατροφή), Πληροφορική (χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης), Καλλιτεχνικά (Ρεύματα ζωγραφικής: κυβισμός, εξπρεσιονισμός).
Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .
Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.