- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, εξερευνούν, ...
Οι μαθητές συζητούν για το πρόγευμα που παίρνουν, καθώς και για αυτό της Κυριακής με τους γονείς τους. Συγκρίνουν τις μεταξύ τους συνήθειες.
Φύλλο εργασίας 1, εργασία σε δυάδες. Πρόκειται για καταιγισμό ιδεών με σκοπό να εισαχθούν οι μαθητές στο θέμα του σεναρίου.
Καταγράφουν, επισκέπτονται, βλέπουν, ...
Οι μαθητές συζητούν και συγκρίνουν τις διάφορες προτάσεις της τάξης. Πρόκειται για τη διαδικασία καταιγισμού ιδεών με σκοπό να χαλαρώσουν οι μαθητές και να γίνει η εισαγωγή στο θέμα του σεναρίου.
Βιώνοντας "Το Νέο"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές καλούνται να αντιστοιχίσουν τις εικόνες με τη σωστή λέξη (υλικά προγεύματος, π.χ. δημητριακά, γάλα, μαρμελάδα κτλ.) Φύλλο εργασίας 1, 1b.
Οι μαθητές θα αυτο αξιολογήσουν την επίδοσή τους.
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των εικόνων, θα παρακινηθούν να εκφράσουν προφορικά τις προτιμήσεις τους, χρησιμοποιώντας κατάφαση και άρνηση των ρημάτων στο πρώτο πρόσωπο.
Διαβάζουν, ακούν, μελετούν, ...
Οι μαθητές θα παρατηρήσουν τους δύο πίνακες ζωγραφικής για να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές (ποια είδη πρωινού υπάρχουν σε κάθε πίνακα ζωγραφικής) και θα τις επικοινωνήσουν στην τάξη.
Οι μαθητές αυτοαξιολογούνται στο τέλος της διαδικασίας, και συγκρίνουν τα ατομικά τους αποτελέσματα με το σύνολο της τάξης.