- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εφαρμόζοντας ]
Εφαρμόζοντας "Κατάλληλα"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητα των καταστάσεων αυτών. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή προγραμματίζουν, σχεδιάζουν...
Οι μαθητές εκφράζουν την ευχαρίστηση ή την απαρέσκειά τους σε σχέση με τα εικονίδια (Φύλλο εργασίας 4, τμήμα 4a).
Επίσης, θα μάθουν να δίνουν συμβουλές για ένα υγιεινό και ισορροπημένο πρωινό, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη φόρμουλα πρότασης.
Συνθέτουν, εφαρμόζουν, ...
Τέλος, συντάσσουν μια κοινή σύνθετη φόρμουλα πρότασης για υγιεινό και ισορροπημένο πρωινό, και θα κάνουν ένα τιτίβισμα (tweet) για να κοινοποιήσουν την πρόταση της τάξης, με βάση τα κοινώς αποδεκτά αποτελέσματα όλων των ομάδων.
Εφαρμόζοντας "Δημιουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν μία παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα / καταστάσεις. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατασκευάζουν, δημιουργούν, ...
Οι μαθητές καλούνται να προτείνουν τη δική τους συνταγή για ένα υγιεινό πρωινό, παράγοντας ένα σύντομο βίντεο (βιντεοσκοπώντας με το κινητό τους ή με φορητή κάμερα).
Θα δημιουργήσουν ομάδες εργασίας για την ανάπτυξη του πολυμεσικού τους έργου. Οι ομάδες εργασίας αναθέτουν στα μέλη τους συγκεκριμένους ρόλους (σεναριογράφος, ηθοποιοί, οπερατέρ, σκηνοθέτης). Η ανάθεση αυτή αποκεντρώνει τη διδακτική διαδικασία και στρέφει τη μαθησιακή πορεία προς την κατεύθυνση της δημιουργικής μάθησης
Εικονογραφούν, συναρμολογούν, ...
Οι ομάδες εργασίας καλούνται να αναπτύξουν ένα πολυτροπικό (σενάριο, ήχος και εικόνα) ολιγόλεπτο βίντεο, όπου θα παρουσιάζουν τη δική τους συνταγή για ένα υγιεινό και ισορροπημένο πρωινό. Φύλλο εργασίας 5.
Τα μέλη της ομάδας : σκηνοθέτης, ηθοποιός, οπερατέρ και σεναριογράφος) θα συνεργαστούν για να κάνουν την παρουσίαση.
Το υλικό γραφής (λεξιλόγιο, δομές, κανόνες κλπ.) βρίσκεται στον Πίνακα Ανακοινώσεων του τμήματος και χρησιμοποιείται ανάλογα με τις ανάγκες.
Ο οπερατέρ ετοιμάζει και πραγματοποιεί τη λήψη, σύμφωνα με τις οδηγίες του σεναρίου. Το σύνολο της ομάδας συμμετέχει και παρεμβαίνει σε περίπτωση λανθασμένων εφαρμογών τόσο του γλωσσικού όσο και του μεταγλωσσικού υλικού που χρησιμοποιείται.
Παρουσιάζουν, ...
Το τελικό αποτέλεσμα (βίντεο) παρουσιάζεται στο τέλος της διδακτικής παρέμβασης, ή εάν δεν υπάρχει χρόνος την επόμενη ώρα, με τη μορφή ανάρτησης στην ιστοσελίδα του τμήματος ή σαν προβολή σε όλο το τμήμα.
Εναλλακτικές προτάσεις σε αυτό το πεδίο:
Για να πάμε και πιο μακρυά...
Προτείνεται στις ομάδες των μαθητών αν θέλουν
- να δημιουργήσουν αφίσα σχετική με τι μπορούν να
τρώνε στο πρόγευμα οι μαθητές και τι πρέπει να αποφεύγουν και να εφεύρουν ένα
σύνθημα ενάντια στην ανθυγιεινή διατροφή
- να κάνουν έρευνα για τις προτιμήσεις των μαθητών
του γυμνασίου που αφορούν στο πρωινό
- να γράψουν ένα άρθρο για το υγιεινό και
ισορροπημένο πρωινό για την ιστοσελίδα του σχολείου.
- να δημιουργήσουν αφίσα σχετική με τι μπορούν να
τρώνε στο πρόγευμα οι μαθητές και τι πρέπει να αποφεύγουν και να εφεύρουν ένα
σύνθημα ενάντια στην ανθυγιεινή διατροφή