- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Οι μαθητές αναγνωρίζουν, τα αντικείμενα – σκεύη που χρησιμοποιούνται για το πρωινό. Φύλλο εργασίας 2, 2a.
Θα πρέπει να καταγράψουν και να επιλέξουν τις σωστές λέξεις (σερβίτσια) που αναφέρονται και που χρειάζονται, ώστε «στρώσουν τραπέζι για το πρωινό». Ο στόχος είναι πολιτισμικός (η διάταξη του τραπεζιού για το πρωινό).
Εννοιολογώντας "Με θεωρία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ταξινομούν, ...
Οι μαθητές θα «στρώσουν τραπέζι για το πρωινό» οι ίδιοι, έχοντας επιλέξει από τις εικόνες τις σωστές λέξεις (σερβίτσια) που αναφέρονται και που χρειάζονται, χρησιμοποιώντας τα τοπικά επιρρήματα. Ο στόχος είναι πολιτισμικός (η διάταξη του τραπεζιού για το πρωινό). Φύλλο εργασίας 2, 2b.
Ορίζουν, γενικεύουν, συγκρίνουν, ...
Στη συνέχεια, θα ανακοινώσουν στην τάξη τη παραγωγή τους, κάθε δυάδα.