Σενάριο 2 – Γερμανικά Γυμνάσιο
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Βιώνοντας "Το Γνωστό" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, ...
Η προετοιμασία της πρώτης ώρας εισάγει τους μαθητές στο νέο αντικείμενο εργασίας τους που εντάσσεται στο γενικότερο θέμα "επιλογή και αγορά".
Οι προδιαγραφές επιλογής των άρθρων καθορίζονται με ένα ερωτηματολόγιο που τους δίδεται την προηγούμενη ώρα (Φύλλο Εργασίας 1).
Επίσης δίδονται στους μαθητές διευθύνσεις γερμανόφωνων ηλεκτρονικών περιοδικών, από τα οποία μπορούν να διλέξουν ένα άρθρο που τους ενδιαφέρει.
Ερευνούν, καταγράφουν, ...
Ο σχηματισμός ομάδων εργασίας, ο οποίος ανακοινώνεται μετά τη σύντομη παρουσίαση των περιεχομένων των άρθρων, επιτρέπει την αποκεντρωμένη διαχείριση της τάξης και τον τυχαίο σχηματισμό των ομάδων εργασίας σύμφωνα με τα κοινά ενδιαφέροντα των μαθητών.
Βιώνοντας "Το Νέο" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές καλούνται - ανάλογα με τις ομάδες ενδιαφέροντός τους - να μελετήσουν ένα άρθρο που τους δίδεται από τον εκπαιδευτικό και να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο περιεχομένου (Φύλλο Εργασίας 2).
Η εργασία αποσκοπεί στην ανάπτυξη λεξιλογίου με τη χρήση (ψηφιακού) λεξικού.
Διαβάζουν, ακούν, μελετούν, ...
Με την καταγραφή των πληροφοριών ολοκληρώνεται η διεργασία "βιώνω το νέο" και δημιουργείται ένα εννοιολογικό και λεξιλογικό πλαίσιο, πάνω στο οποίο θα στηριχθεί η εισαγωγή στην επόμενη διεργασία.