- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εφαρμόζοντας ]
Εφαρμόζοντας "Κατάλληλα"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητα των καταστάσεων αυτών. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή προγραμματίζουν, σχεδιάζουν...
4η ώρα: Οι μαθητές δημιουργούν ένα δελτίο παραγγελίας.
Στην αρχή της τελευταίας ώρας δημιουργούνται ομάδες εργασίας για τη δημιουργία δελτίων παραγγελίας.
Στηριζόμενοι στο λεξιλόγιο και τις επιλογές των προηγούμενων ωρών, οι ομάδες καλούνται να δημιουργήσουν σχεδιαστικά ένα δελτίο παραγγελίας (Φύλλο Εργασίας 6) με υπόδειγμα το Δελτίο του Φύλλου Εργασίας 5.
Το Δελτίο Παραγγελίας θα πρέπει να απευθύνεται στο συγκεκριμένο θεματικό πεδίο ενδιαφέροντος (π.χ. Μουσική, Αθλητισμός, κλπ.).
Εφαρμόζοντας "Δημιουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν μία παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα / καταστάσεις. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατασκευάζουν, συνθέτουν, ...
Οι μαθητές συνθέτουν σχεδιαστικά και γλωσσικά το δελτίο παραγγελίας.
Ο σχεδιασμός του δελτίου σε υπολογιστή ή χαρτί συμπεριλαμβάνει και έννοιες του πολυγραμματισμού (ψηφιακού και αισθητικού).
Η ανάθεση τμημάτων του σχεδιασμού σε μέλη της ομάδας διασφαλίζει τη συμμετοχή όλων στο τελικό προϊόν της ομάδας.
Εικονογραφούν, συναρμολογούν, ...
Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια το τελικό της προϊόν στη γλώσσα στόχο.
Η παρουσίαση του τελικού προϊόντος, στην περίπτωση αυτή του δελτίου παραγγελίας, αποτελεί την πρώτη φάση της τελικής αξιολογικής και ανατροφοδοτικής διαδικασίας της διδακτικής παρέμβασης.
Παρουσιάζουν, επιδεικνύουν, ...
5η ώρα: Οι μαθητές δημιουργούν Ρούμπρικα Εναλλακτικής Αξιολόγησης.
Σε συνεργασία με το σύνολο της τάξης οι μαθητές αναπτύσσουν μία ρούμπρικα αξιολόγησης αποκλίνουσας παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου για να χρησιμοποιηθεί για τη διαδικασία αλληλοαξιολόγησης των παραγωγών τους.
Χρησιμοποιούν, αξιολογούν, ...
6η ώρα: Οι μαθητές αλληλοαξιολογούν τις παραγωγές των ομάδων εργασίας και τις εντάσσουν σε πίνακα ποσοτικής αξιολόγησης (ρούμπρικα) (Φύλλο Εργασίας 7).
Η αλληλοαξιολόγηση του αποτελέσματος της διδακτικής παρέμβασης πραγματοποιείται με συμφωνημένη ρούμπρικα με κλειστά κριτίρια. Οι μαθητές εκτιμούν και αξιολογούν το τελικό προϊόν των ομάδων και αποφαίνονται για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα των δελτίων παραγγελίας για το ενδεχόμενο πραγματικής περίστασης.