- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...2η ώρα: Οι μαθητές καταγράφουν σχετικό λεξιλόγιο σε "Ρόδα" λεξιλογίου.
Η καταγραφή του λεξιλογίου σε "τροχό" (Φύλλο εργασίας 3α) βοηθάει στην ταξινόμηση των λέξεων σε γραμματικές και εννοιολογικές κατηγορίες.
Αναγνωρίζουν, επιλύουν, προεκτείνουν, ...
Οι μαθητές αναπτύσσουν το λεξιλόγιο της θεματολογίας με τη χρήση λεξικού.
Ο τροχός συμπληρώνεται με σχετικό λεξιλόγιο των μερών του λόγου που αναφέρονται στον τροχό, ώστε να δημιουργηθεί μία κοινή λεξιλογική βάση για μετέπειτα χρήση σε προφορικό και γραπτό λόγο.
Εννοιολογώντας "Με θεωρία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή μοιράζονται, διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ...
Οι μαθητές συγκρίνουν τους "τροχούς" των ομάδων και αλληλοσυμπληρώνουν τις παραγωγές τους.
Η σύγκριση και αλληλοσυμπλήρωση του γλωσσικού υλικού οδηγεί στην δυνατότητα περιγραφής αντικειμένων προς αγορά.
Οι μαθητές θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν ιδεοχάρτες για την επιλογή και παρουσίαση ενός συγκεκριμένου αντικειμένου του πεδίου ενδιαφέροντός τους.
Ορίζουν, γενικεύουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να εντάξουν σε πίνακα διάφορα αντικείμενα που ανήκουν στο θεματικό πεδίο του ενδιαφέροντός τους.
Η ένταξη των αντικειμένων και των σχετικών ρημάτων αποτελεί ταξινόμηση των εννοιών (Φύλλο Εργασίας 3β).
Η ταξινόμηση αποτελεί την αφετηρία για την λειτουργική ανάλυση της θεματολογίας.