- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, ...
1η ώρα: Οι μαθητές καλούνται, από την προηγούμενη ώρα, να φέρουν στο επόμενο μάθημα ένα άρθρο ή μία σελίδα από περιοδικό της αρεσκείας τους στην Ελληνική.
Η θεματολογία των άρθρων προκαθορίζεται από τον εκπαιδευτικό (Φύλλο Εργασίας 1)
Η προετοιμασία της πρώτης ώρας εισάγει τους μαθητές στο νέο αντικείμενο εργασίας τους που εντάσσεται στο γενικότερο θέμα "επιλογή και αγορά".
Οι προδιαγραφές επιλογής των άρθρων καθορίζονται με ένα ερωτηματολόγιο που τους δίδεται την προηγούμενη ώρα (Φύλλο Εργασίας 1).
Επίσης δίδονται στους μαθητές διευθύνσεις γερμανόφωνων ηλεκτρονικών περιοδικών, από τα οποία μπορούν να διλέξουν ένα άρθρο που τους ενδιαφέρει.
Ερευνούν, καταγράφουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να προσδιορίσουν τα σημεία ενδιαφέροντός τους στα άρθρα που φέρουν μαζί τους οι συμμαθητές τους, ώστε να σχηματιστούν ομάδες εργασίας.
Ο σχηματισμός ομάδων εργασίας, ο οποίος ανακοινώνεται μετά τη σύντομη παρουσίαση των περιεχομένων των άρθρων, επιτρέπει την αποκεντρωμένη διαχείριση της τάξης και τον τυχαίο σχηματισμό των ομάδων εργασίας σύμφωνα με τα κοινά ενδιαφέροντα των μαθητών.
Βιώνοντας "Το Νέο"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές μελετούν ένα άρθρο από (ψηφιακό) περιοδικό.
Οι μαθητές καλούνται - ανάλογα με τις ομάδες ενδιαφέροντός τους - να μελετήσουν ένα άρθρο που τους δίδεται από τον εκπαιδευτικό και να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο περιεχομένου (Φύλλο Εργασίας 2).
Η εργασία αποσκοπεί στην ανάπτυξη λεξιλογίου με τη χρήση (ψηφιακού) λεξικού.
Διαβάζουν, ακούν, μελετούν, ...
Οι μαθητές καλούνται να καταγράψουν βασικές πληροφορίες από το άρθρο που τους ενδιαφέρει.
Με την καταγραφή των πληροφοριών ολοκληρώνεται η διεργασία "βιώνω το νέο" και δημιουργείται ένα εννοιολογικό και λεξιλογικό πλαίσιο, πάνω στο οποίο θα στηριχθεί η εισαγωγή στην επόμενη διεργασία.