Σενάριο 2 – Γερμανικά Γυμνάσιο
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Εννοιολογώντας "Με ορολογία" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...
Η καταγραφή του λεξιλογίου σε "τροχό" (Φύλλο εργασίας 3α) βοηθάει στην ταξινόμηση των λέξεων σε γραμματικές και εννοιολογικές κατηγορίες.
Αναγνωρίζουν, επιλύουν, προεκτείνουν, ...
Ο τροχός συμπληρώνεται με σχετικό λεξιλόγιο των μερών του λόγου που αναφέρονται στον τροχό, ώστε να δημιουργηθεί μία κοινή λεξιλογική βάση για μετέπειτα χρήση σε προφορικό και γραπτό λόγο.
Εννοιολογώντας "Με θεωρία" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή μοιράζονται, διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ...
Η σύγκριση και αλληλοσυμπλήρωση του γλωσσικού υλικού οδηγεί στην δυνατότητα περιγραφής αντικειμένων προς αγορά.
Οι μαθητές θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν ιδεοχάρτες για την επιλογή και παρουσίαση ενός συγκεκριμένου αντικειμένου του πεδίου ενδιαφέροντός τους.
Ορίζουν, γενικεύουν, ...
Η ένταξη των αντικειμένων και των σχετικών ρημάτων αποτελεί ταξινόμηση των εννοιών (Φύλλο Εργασίας 3β).
Η ταξινόμηση αποτελεί την αφετηρία για την λειτουργική ανάλυση της θεματολογίας.