Σενάριo Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204
![](https://elearning.iep.edu.gr/study/pluginfile.php/5215/course/section/340/espa_logo.jpg)
Εννοιολογώντας "Με ορολογία" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...
Οι μαθητές, μέχρι τώρα, έχουν έρθει σε επαφή με ένα βασικό λεξιλόγιο για την ειρήνη και μπορούν να προχωρήσουν ορίζοντας την έννοια της ειρήνης. Καλούνται μέσα από την στρατηγική διαφοροποίησης Frayer να αναλύσουν και να προσδιορίσουν την ΕΙΡΗΝΗ. Ο γραφικός οργανωτής Frayer θα τους δώσει τη δυνατότητα να περιγράψουν την έννοια με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους: ορίζοντάς τη, αποδίδοντας τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα, προσδιορίζοντας παραδείγματα και μη παραδείγματα. Μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα οικοδομήσουν μια οπτικοποίηση και ένα δίκτυο γνώσεων γύρω από την έννοια που θα τους βοηθήσει να την κατανοήσουν και να τη θυμούνται.
Αρχικά παρουσιάζεται από τον εκπαιδευτικό ένα κείμενο σχετικό με την ειρήνη «Peace and the essence of peace today» το οποίο δίνεται στους μαθητές για να το επεξεργαστούν. Όλη η τάξη δημιουργεί από το κείμενο μία λίστα με λέξεις κλειδιά.
Οι μαθητές χωρίζονται σε δυάδες και έxουν στη διάθεσή τους το κείμενο, τη λίστα με τις λέξεις κλειδιά και ο διάγραμμα Frayer. Συνεργάζονται προκειμένου να συμπληρώσουν το διάγραμμα. Στη συνέχεια οι δυάδες ανταλλάσσουν μεταξύ τους τα διαγράμματά που έχουν δημιουργήσει και συζητούν πάνω στις αναφορές τους.
Τέλος, τους δίνεται η δυνατότητα να προσθέσουν στα διαγράμματα εικόνες και σύμβολα.