- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Δίνεται στους μαθητές, μέσω Φύλλου Εργασίας, πίνακας κατηγοριοποίησης των πληροφοριών που συνέλεξαν στην προηγούμενη φάση (χαιρετισμοί, γνωριμία) και τους ζητείται να τις ταξινομήσουν κατάλληλα, εργαζόμενοι σε νέες δυάδες. Δίνεται χρονικό περιθώριο 5΄.
Αναγνωρίζουν, επιλύουν, ...
Οι δυάδες ανακοινώνουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους και -αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία- ο εκπαιδευτικός κάνει βελτιωτικές παρεμβάσεις, εάν αυτό απαιτείται.
Εννοιολογώντας "Με θεωρία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ...
Ζητείται από τους μαθητές, μέσω Φύλλου Εργασίας, να παρατηρήσουν τις λέξεις και εκφράσεις που έχουν καταγράψει στις διάφορες κατηγορίες και να συμπληρώσουν νέο πίνακα με τις κατηγορίες «Αντωνυμία – Άρθρο – Ρήμα – Ουσιαστικό». Οι μαθητές εργάζονται στις ίδιες δυάδες και έχουν στη διάθεσή τους 5΄ λεπτά για να ολοκληρώσουν την εργασία τους. Κατά τη διάρκεια της προσπάθειά τους ο εκπαιδευτικός λειτουργεί υποστηρικτικά, πλησιάζοντας όποτε χρειάζεται την κάθε δυάδα και παρέχοντας βοήθεια. Σε κάθε περίπτωση βρίσκεται ανάμεσα στους μαθητές δείχνοντας με τη μη λεκτική συμπεριφορά του ότι είναι στη διάθεση των μαθητών.
Ορίζουν, γενικεύουν, ...
Ζητείται από τους μαθητές, μέσω Φύλλου Εργασίας και με την ίδια κοινωνική μορφή (δυάδες) να διατυπώσουν ένα κανόνα που βοηθά στη διάκριση των κατηγοριών και να τον γράψουν στο χώρο του πίνακα που προβλέπεται. Παραχωρείται χρόνος 5΄. Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί την πορεία της εργασίας των μαθητών και παρεμβαίνει υποστηρικτικά, αν χρειαστεί. Οι δυάδες ανακοινώνουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους ζητώντας το λόγο.
Περιγράφουν, μοιράζονται, ...
Ζητείται από τους μαθητές, μέσω Φύλλου Εργασίας και με την ίδια κοινωνική μορφή, να συμπληρώσουν τους πίνακες που του δίνονται με τις υποκατηγορίες των Αντωνυμιών – Άρθρων – Ουσιαστικών βάσει του γένους τους. Παραχωρείται χρόνος 5΄. Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί την πορεία της εργασίας των μαθητών και παρεμβαίνει υποστηρικτικά, αν χρειαστεί. Οι δυάδες ανακοινώνουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους ζητώντας το λόγο.