Περιγραφή θέματος

  • Σενάριο 1 – Ιταλικά Γυμνάσιο

    Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204


    Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»



    • E tu, come ti chiami?

      Ταυτότητα Διδακτικού Σεναρίου


      Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Α΄ Γυμνασίου

      Στοχευμένο κοινό: Μαθητές ηλικίας 12-13 ετών, που ζουν σε αστικό περιβάλλον (πόλη) και δεν έχουν διδαχτεί την ιταλική σε προηγούμενες τάξεις.

      Γλώσσα: ΙΤΑΛΙΚΑ

      Επίπεδο γλωσσομάθειας: A1-

      Θεματική εστίαση: Ανταλλάσσω προσωπικές πληροφορίες (όνομα), χαιρετώ αποχαιρετώ.

      Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού: 

      Οι μαθητές στο τέλος της διδακτικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να ζητούν και να δίνουν προσωπικές πληροφορίες από/σε συνομηλίκους τους  στο πλαίσιο της διαδικασίας σύναψης φιλικών κοινωνικών σχέσεων.

      Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ): 

      • Να απαντούν και να θέτουν απλές ερωτήσεις που αφορούν σε άμεσες ανάγκες καθημερινής επικοινωνίας (να ζητούν ή να δίνουν προσωπικές πληροφορίες).
      • Να κατανοούν πολύ βασικές και τυποποιημένες εκφράσεις που χρησιμοποιούνται σε καθημερινές συνθήκες διαπροσωπικής επικοινωνίας (π.χ. χαιρετισμούς, συστάσεις, κ.λπ.).
      • Να κατανοούν συγκεκριμένες πληροφορίες (προσωπικά στοιχεία του ομιλητή), διατυπωμένες με απλό λεξιλόγιο και τυποποιημένες προτασιακές δομές.

      Γλωσσικά μέσα

      Γραμματική:

      ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ Προσωπικές –υποκείμενο (io, tu, lui, lei, Lei, noi, voi, loro) 

      ΡΗΜΑΤΑ Ενεστώτας Βοηθητικά ρήματα (essere, avere) Ενεστώτας, οριστική (chiamarsi, io, tu,lui, lei), 

      ΑΡΘΡΑ Οριστικό ( Il, l’, lo, la)

      Λεξιλόγιο:

      Καθημερινές εκφράσεις [χαιρετισμοί (buongiorno, buonasera, buonanotte, ciao, arrivederci), Αριθμοί (1‐30)]


      Πλαίσιο Υλοποίησης Σεναρίου


      Διάρκεια σεναρίου: 4 διδακτικές ώρες

      Τρόπος εργασίας των μαθητών: Κυρίως σε ζευγάρια, ομάδες 4 ατόμων, ατομική εργασία.

      Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό: ΦΕ, ΦΠ, βίντεο.

      Σχόλια-παρατηρήσεις:  Οι μαθητές έχουν διδαχτεί τους χαιρετισμούς σε προηγούμενο μάθημα.


      Περιγραφή Γνωστικών Διεργασιών


      Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .

      Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.