- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εφαρμόζοντας ]
Εφαρμόζοντας "Κατάλληλα"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητα των καταστάσεων αυτών. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή προγραμματίζουν, σχεδιάζουν...
Ζητείται από τους μαθητές, μέσω Φύλλου Εργασίας, να συμπληρώσουν τους διαλόγους σκίτσων με τις κατάλληλες εκφράσεις που έχουν μάθει στην ενότητα αυτή, εργαζόμενοι σε δυάδες, με νέο συνεργάτη. Παραχωρείται στους μαθητές χρόνος 10΄. Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί την πορεία της εργασίας τους και παρεμβαίνει υποστηρικτικά, αν χρειαστεί. Μετά τη λήξη του προβλεπόμενου χρόνου, οι δυάδες ανακοινώνουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.
Εφαρμόζοντας "Δημιουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν μία παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα / καταστάσεις. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατασκευάζουν, δημιουργούν, ...
Ζητείται από τους μαθητές μέσω Φύλλου Εργασίας, να χωριστούν σε ομάδες των 4 ατόμων και να ετοιμάσουν ένα μικρο-διάλογο αξιοποιώντας ελεύθερα τα στοιχεία που έμαθαν στην ενότητα αυτή αλλά και άλλα που έμαθαν σε προηγούμενες ή γνωρίζουν από άλλες πηγές. Το θέμα είναι «γνωρίζω συνομήλικους μου την πρώτη μέρα στο σχολείο». Παραχωρείται στους μαθητές χρόνος 10΄.
Εικονογραφούν, συναρμολογούν, σχεδιάζουν, ...
Μετά τη λήξη του χρόνου προετοιμασίας, οι ομάδες παρουσιάζουν όρθιες τη δουλειά τους και ενθαρρύνονται να χρησιμοποιήσουν κατάλληλα θεατρικά στοιχεία [(χειρονομίες, μορφασμούς, στάση του σώματος), (ρυθμό, παύσεις επιτονισμό στην ομιλία)]. Κατά τη διάρκεια της υπόδυσης της κάθε ομάδα, οι υπόλοιποι μαθητές σημειώνουν στοιχεία που τους άρεσαν και στοιχεία που θεωρούν ότι μπορούν να βελτιωθούν.
Παρουσιάζουν, περιγράφουν, ...
Με προφορική παραίνεση από τον εκπαιδευτικό, γίνεται συζήτηση με τη συμμετοχή όλων των μαθητών κατά την οποία αναφέρονται τα στοιχεία που σημείωσαν οι τελευταίοι, κατά τη διάρκεια των υποδύσεων των ομάδων.
Περιγράφουν, μοιράζονται, ...
Οι μαθητές καλούνται, μέσω Φύλλου Εργασίας, να ζωγραφίσουν μέσα σε 5΄, την πρώτη εικόνα από το μάθημα που τους έρχεται στο μυαλό. Μετά από τη λήξη του χρόνου εργασίας, οι μαθητές καλούνται από τον εκπαιδευτικό να δείξουν σε όλους τους άλλους αυτό που ζωγράφισαν.