- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Αναλύοντας ]
Αναλύοντας "Λειτουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, συμπεραίνουν, ...
Ζητείται από τους μαθητές, μέσω Φύλλου Εργασίας, να αλλάξουν συνεργάτη και να υπογραμμίσουν στον πίνακα «Αντωνυμία – Άρθρο – Ρήμα – Ουσιαστικό» τα στοιχεία που δηλώνουν:
o Γένος (αντωνυμία, άρθρο ουσιαστικό)
o Πρόσωπο (ρήμα)
Παραχωρείται στους μαθητές χρόνος 10΄. Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί την πορεία της εργασίας τους και παρεμβαίνει υποστηρικτικά, αν χρειαστεί. Μετά τη λήξη του προβλεπόμενου χρόνου, οι δυάδες ανακοινώνουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους. Επιδιώκεται να λάβουν όλες το λόγο. Σε περίπτωση που έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο της μειωμένης συμμετοχής κάποιων μαθητών μπορεί να εφαρμοστεί η τεχνική του κυλιόμενου εκπροσώπου, δηλαδή κάθε φορά που λαμβάνει το λόγο μια δυάδα μιλάει διαφορετικό μέλος της.
Αναλύοντας "Κριτικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αξιολογούν τις δικές τους απόψεις, ενδιαφέροντα και κίνητρα, καθώς και των άλλων ανθρώπων. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, αιτιολογούν, ...
Δίνεται σενάριο στους μαθητές όπου θα πρέπει να εισάγουν τα σωστά στοιχεία (Αντωνυμία – Άρθρο – Ρήμα – Ουσιαστικό) από τα προτεινόμενα. Το σενάριο εισάγεται ως υπόδυση ρόλου και η δραστηριότητα είναι κλειστού τύπου, επιλογής. Παραχωρείται στους μαθητές χρόνος 10΄. Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί την πορεία της εργασίας τους και παρεμβαίνει υποστηρικτικά, αν χρειαστεί. Μετά τη λήξη του προβλεπόμενου χρόνου, οι δυάδες ανακοινώνουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.