- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Αναλύοντας ]
Αναλύοντας "Λειτουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, συμπεραίνουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να διατυπώσουν προτάσεις με το λεξιλόγιο των προηγούμενων διεργασιών.
Για τη λειτουργική ανάλυση οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν στο Φύλλο εργασίας 4 σύντομες περιγραφικές προτάσεις χρησιμοποιώντας το σωστό γραμματικό γένος.
Παραγωγή της ομάδας: Γράφημα ευρημάτων με περιγραφικά κείμενα στη Γερμανική γλώσσα.
Εξηγούν, συνθέτουν, εκτιμούν, ...
Οι μαθητές καλούνται να συγκρίνουν την παραγωγή τους με τις άλλες ομάδες και να εξηγήσουν τις διαφορές στα ευρήματά τους.
Η σύγκριση των παραγωγών των ομάδων οδηγεί τους μαθητές στην αναγνώριση των πιθανών σφαλμάτων τους.
Με τον τρόπο αυτό αναλύουν λειτυργικά τη χρήση των γραμματικών γενών σε πρακτική εφαρμογή, χωρίς να χρειάζεται κάποια παραδοσιακή μορφή μετωπικής διδασκαλίας.
Η αλληλοαξιολόγηση που πραγματοποιείται οδηγεί στην επόμενη διεργασία "Αναλύω κριτικά".
Αναλύοντας "Κριτικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αξιολογούν τις δικές τους απόψεις, ενδιαφέροντα και κίνητρα, καθώς και των άλλων ανθρώπων. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, αιτιολογούν, ...
Οι μαθητές αντιλαμβάνονται και κατανοούν τη χρήση των ουσιαστικών και αντίστοιχων άρθρων.
Οι μαθητές διερευνούν τις απόψεις των συμμαθητών τους και αναλύουν τα συμπεράσματα των άλλων ομάδων. Με τον τρόπο αυτό αναλύουν κριτικά τα ευρήματά τους, τα αλληλοσυμπληρώνουν και δημιουργούν μία γραφική παράσταση συμπερασμάτων (Φύλλο εργασίας 5).
Η ολοκλήρωση της διεργασίας προετοιμάζει τους μαθητές για τη δημιουργική διαδικασία της "Εφαρμογής με κατάλληλο τρόπο".
Παραγωγή της ομάδας: Γράφημα συμπερασμάτων με διαγλωσσική αντιπαραβολή των αντικειμένων της τάξης.