Περιγραφή θέματος

  • Σενάριο 1 – Γερμανικά Δημοτικό

    Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204


    Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»



    • Σχολική τάξη

      Ταυτότητα Διδακτικού Σεναρίου


      Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Α/θμια

      Στοχευμένο κοινό: 10-11

      Γλώσσα: ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

      Επίπεδο γλωσσομάθειας: A1-

      Θεματική εστίαση: Περιγράφω το χώρο μου στο σχολείο και στο σπίτι

      Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού: 

      Οι μαθητές μετά τη λήξη της διδακτικής παρέμβασης θα είναι σε θέση να περιγράφουν τα αντικείμενα που βρίσκονται σε χώρο, όπου βρίσκονται στο πλαίσιο των καθημερινών τους δραστηριοτήτων.

      Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ): 

      Να κατανοούν που αναφέρεται ένα σύντομο, πολύ απλά δομημένο πληροφοριακό ή περιγραφικό κείμενο αυθεντικού λόγου (ανακοίνωσης, πινακίδας, καταλόγου, αφίσας, σημειώματος, ηλεκτρονικής επιστολής) το οποίο αναφέρεται σε τυπικές καταστάσεις ή ανάγκες της καθημερινής ζωής.

      Γλωσσικά μέσα

      Γραμματική:

      Βοηθητικά Ρήματα είμαι και έχω

      Τόπου

      Συμφωνία Ρήματος ‐ Υποκειμένου

      Λεξιλόγιο:

      τάξη, κτήριο, αίθουσα

      εκπαιδευτικό υλικό και εξοπλισμός

      χαρτί, σελίδα, μολύβι, στυλό μάθημα, άσκηση


      Πλαίσιο Υλοποίησης Σεναρίου


      Διάρκεια σεναρίου: 4 ώρες

      Τρόπος εργασίας των μαθητών: Ομαδοσυνεργατική μάθηση, ατομική εργασία, παρουσιάσεις στην τάξη 

      Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό: 

      Φυλλάδια εργασίας, εικόνες σχολικών αντικειμένων, εικόνες σχολικών και οικιακών επίπλων, διαδραστικός πίνακας, χαρτόνι, πίνακας ανακοινώσεων, μαυροπίνακας


      Περιγραφή Γνωστικών Διεργασιών


      Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .

      Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.

    • Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]

      Ταμπέλες: 6Αρχεία: 2Διαδραστικό περιεχόμενο: 1
    • Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]

      Ταμπέλες: 6Διαδραστικό περιεχόμενο: 1Αρχείο: 1
    • Γνωστική διεργασία: [ Αναλύοντας ]

      Ταμπέλες: 5Αρχεία: 2Διαδραστικό περιεχόμενο: 1