- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εφαρμόζοντας ]
Εφαρμόζοντας "Κατάλληλα"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητα των καταστάσεων αυτών. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή προγραμματίζουν, σχεδιάζουν...
Οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν το περίγραμμα και τα δομικά στοιχεία της αφίσας. Παράλληλα καλούνται να συναποφασίσουν με τις υπόλοιπες ομάδες, ποια αντικείμενα θα χρησιμοποιήσουν για την ανάρτησή τους στην αφίσα.
Ο προγραμματισμός της δημιουργικής χρήσης του λεξιλογίου και των λοιπών δομικών στοιχείων υποστηρίζει την αυτενέργεια των μαθητών, αφού οι ομάδες θα αποφασίσουν για το τελικό περιεχόμενο, τη διάταξη και τη λεκτική παρουσίαση της αφίσας.
Οι οδηγίες δίδονται στο Φύλλο εργασίας 6..
Συνθέτουν, εφαρμόζουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν την απεικόνιση και ονοματοδοσία των αντικειμένων της τάξης, ομαδοποιώντας τα ουσιαστικά ανά γραμματικό γένος (αρσενικό, θηλυκό και ουδέτερο), σύμφωνα με τα μέχρι τώρα ευρήματά τους.
Η σύνθεση των εικόνων και των συνοδευτικών περιγραφικών σύντομων κειμένων αποτελεί παράλληλα διαδικασία επανάληψης των γλωσσικών στοιχείων. Η διατύπωση των περιγραφικών κειμένων, που ακολουθεί τα πρότυπα των προηγούμενων Φυλλαδίων Εργασίας, ενισχύει την εμπέδωση τόσο της λεξιλογικής όσο και της γραμματικής εστίασης του μαθήματος.
Παραγωγή της τάξης: μία αφίσα μεγάλων διαστάσεων, όπου ενσωματώνονται τα αντικείμενα, τα περιγραφικά κείμενα και οι γραμματικοί κανόνες, με τη χρήση ομαδοποιήσεων.
Εφαρμόζοντας "Δημιουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν μία παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα / καταστάσεις. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατασκευάζουν, δημιουργούν, ...
Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ατομική αφίσα (είτε παραδοσιακά σε χαρτί είτε με τη χρήση ψηφιακών πόρων, όπως το padlet) με απεικόνιση και περιγραφή των αντικειμένων που βρίσκονται στα δωμάτιά τους.
Η ελεύθερη δημιουργική αυτή εργασία εκτελείται σε τρεις φάσεις:
1) την προετοιμασία στο σπίτι, όπου λαμβάνονται οι απαραίτητες φωτογραφίες ή ετοιμάζονται τα αντίστοιχα σκίτσα.
2) η δημιουργία της αφίσας - κολλάζ στην τάξη, όπου συγκεντρώνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία (εικόνες, κείμενα, περιγραφές, κ.ο.κ.) που έχουν συγκεντρωθεί στην 1η φάση
3) τελική δημιουργία της αφίσας στην τάξη με τη συνεργασία και βοήθεια των μελών της ομάδας, ώστε να υπάρξει αλληλοδιόρθωση και υποστήριξη σε περίπτωση άγνοιας λεξιλογίου.
Η εργασία εκτελείται σύμφωνα με τις οδηγίες που δίδονται στο Φύλλο εργασίας 6.
Εικονογραφούν, συναρμολογούν, παρουσιάζουν, ...
Οι μαθητές παρουσιάζουν τις αφίσες τους ενώπιον της τάξης και αλληλοαξιολογούνται.
Η τελευταία φάση είναι η παρουσίαση των αφισών που έχουν δημιουργηθεί ατομικά. Κάθε μαθητής παρουσιάζει την χάρτινη ή ψηφιακή αφίσα, χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο και τα περιγραφικά κείμενα που έχουν δημιουργηθεί Οι εργασίες αλληλοαξιολογούνται από τα μέλη της τάξης. Για το σκοπό αυτό αναπτύσσεται αξιολογικός πίνακας ρούμπρικας (Φύλλο εργασίας 6), ώστε να υπάρχουν κοινά κριτήρια αξιολόγησης για όλους τους μαθητές.