Σενάριο 1 – Γερμανικά Δημοτικό
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Εννοιολογώντας "Με ορολογία" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...
Η διαδικασία αυτή οδηγεί τους μαθητές, μέσω της διερευνητικής διαδικασίας της παρατήρησης, στη διαπίστωση πως τα γένη των ουσιαστικών στα Γερμανικά διαφέρουν από τα αντίστοιχα γένη των ουσιαστικών στα Ελληνικά.
Αναγνωρίζουν, επιλύουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να διατυπώσουν έναν δικό τους κανόνα σχετικά με τη συμφωνία των γραμματικών γενών των ουσιαστικών μεταξύ Γερμανικής και Ελληνικής.
Η διεργασία αυτή οδηγεί στην επόμενη διεργασία "Εννοιολογώ με Θεωρία".
Παραγωγή της ομάδας: Σύντομα περιγραφικά κείμενα με τα ευρήματα της ομάδας στα Ελληνικά.
Εννοιολογώντας "Με θεωρία" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ...
Οι μαθητές διευκρινίζουν πως τα γραμματικά γένη της Γερμανικής δεν συμπίπτουν με τα αντίστοιχα γραμματικά γένη της Ελληνικής.
Για το σκοπό αυτό συμπληρώνουν έναν εμπειρικό κανόνα στο Φύλλο εργασίας 3.
Άσκηση αντιστοίχισης λέξεων στις δύο γλώσσες...
Ορίζουν, γενικεύουν, ...
Ολοκληρώνοντας την ερμηνεία με ορισμό, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν έναν κανόνα στο Φύλλο εργασίας 3, όπου διατυπώνεται η διαφορά των γραμματικων γενών μεταξύ Ελληνικής και Γερμανικής γλώσσας.
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της διεργασίας, οι μαθητές ολοκληρώνουν την πρώτη διδακτική ώρα.
Παραγωγή της ομάδας: Κείμενο αποτελέσματος συζήτησης.