- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές παρατηρούν μία εικονογράφηση σχολικού κτηρίου.
Στην αρχή της διδακτικής ώρας, οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν σε μία εικόνα μίας σχολικής αίθουσας τα γνώριμά τους αντικείμενα και να τα αναφέρουν.
Η εργασία είναι ομαδική.
Καταγράφουν, επισκέπτονται, βλέπουν, ...
Οι μαθητές καταγράφουν τα αντικείμενα που εντοπίζουν στην εικόνα, αρχικά στα Ελληνικά
Οι μαθητές στη συνέχεια καλούνται να συμπληρώσουν τον πίνακα των λέξεων του Φύλλου Εργασίας 2, όπου θα αναζητήσουν ταυτόχρονα και τις αντίστοιχες γερμανικές λέξεις. Ο βηματισμός αυτός οδηγεί στην επόμενη διεργασία "Βιώνω το Νέο"
Παραγωγή της ομάδας: Δημιουργία εικονογραφημένου λεξικού στην Ελληνική
Άσκηση αντιστοίχισης λέξεων στις δύο γλώσσες...
Βιώνοντας "Το Νέο"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές αναζητούν σε διάφορες πηγές τις λέξεις στη Γερμανική γλώσσα και τις συμπληρώνουν στον πίνακα λεξιλογίου.
Οι μαθητές συμπληρώνουν τις λέξεις στο Φύλλο Εργασίας 2, αναζητώντας τις σε πηγές όπως το βιβλίο τους ή το διαδίκτυο. Η αναζήτηση αυτή δημιουργεί κίνητρο συναγωνισμού μεταξύ των ομάδων και εισάγει ταυτόχρονα το νέο λεξιλόγιο της θεματικής ενότητας.
Η αντιστοίχιση των λέξεων αποτελεί συσχετισμό των γλωσσικών στοιχείων και διαγλωσσική επαφή με το γνωστικό αντικείμενο.
Διαβάζουν, ακούν, μελετούν, ...
Οι μαθητές αντιπαραβάλλουν τους πίνακές τους και εντοπίζουν διαφορές και ομοιότητες στο λεξιλόγιο που έχουν εντοπίσει.
Η αντιπαραβολή των λέξεων κάθε ομάδας διευρύνει το λεξιλόγιο υπό τη μορφή συγκριτικού σχολιασμού. Οι μαθητές αποκτούν το νέο λεξιλόγιο και αναγνωρίζουν έμμεσα τα άρθρα των ουσιαστικών, παρατηρώντας ταυτόχρονα τις διαφορές τους από τις αντίστοιχες Ελληνικές λέξεις.
Η διεργασία αυτή οδηγεί στην επόμενη διεργασία "Εννοιολογώ με Ορολογία".
Παραγωγή της ομάδας: Δημιουργία δίγλωσσου πίνακα αντικειμένων της τάξης.