Σενάριο 1 – Γερμανικά Δημοτικό
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Εφαρμόζοντας "Κατάλληλα" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητα των καταστάσεων αυτών. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή προγραμματίζουν, σχεδιάζουν...
Ο προγραμματισμός της δημιουργικής χρήσης του λεξιλογίου και των λοιπών δομικών στοιχείων υποστηρίζει την αυτενέργεια των μαθητών, αφού οι ομάδες θα αποφασίσουν για το τελικό περιεχόμενο, τη διάταξη και τη λεκτική παρουσίαση της αφίσας.
Οι οδηγίες δίδονται στο Φύλλο εργασίας 6..
Συνθέτουν, εφαρμόζουν, ...
Η σύνθεση των εικόνων και των συνοδευτικών περιγραφικών σύντομων κειμένων αποτελεί παράλληλα διαδικασία επανάληψης των γλωσσικών στοιχείων. Η διατύπωση των περιγραφικών κειμένων, που ακολουθεί τα πρότυπα των προηγούμενων Φυλλαδίων Εργασίας, ενισχύει την εμπέδωση τόσο της λεξιλογικής όσο και της γραμματικής εστίασης του μαθήματος.
Παραγωγή της τάξης: μία αφίσα μεγάλων διαστάσεων, όπου ενσωματώνονται τα αντικείμενα, τα περιγραφικά κείμενα και οι γραμματικοί κανόνες, με τη χρήση ομαδοποιήσεων.
Εφαρμόζοντας "Δημιουργικά" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν μία παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα / καταστάσεις. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατασκευάζουν, δημιουργούν, ...
Η ελεύθερη δημιουργική αυτή εργασία εκτελείται σε τρεις φάσεις:
1) την προετοιμασία στο σπίτι, όπου λαμβάνονται οι απαραίτητες φωτογραφίες ή ετοιμάζονται τα αντίστοιχα σκίτσα.
2) η δημιουργία της αφίσας - κολλάζ στην τάξη, όπου συγκεντρώνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία (εικόνες, κείμενα, περιγραφές, κ.ο.κ.) που έχουν συγκεντρωθεί στην 1η φάση
3) τελική δημιουργία της αφίσας στην τάξη με τη συνεργασία και βοήθεια των μελών της ομάδας, ώστε να υπάρξει αλληλοδιόρθωση και υποστήριξη σε περίπτωση άγνοιας λεξιλογίου.
Η εργασία εκτελείται σύμφωνα με τις οδηγίες που δίδονται στο Φύλλο εργασίας 6.
Εικονογραφούν, συναρμολογούν, παρουσιάζουν, ...
Η τελευταία φάση είναι η παρουσίαση των αφισών που έχουν δημιουργηθεί ατομικά. Κάθε μαθητής παρουσιάζει την χάρτινη ή ψηφιακή αφίσα, χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο και τα περιγραφικά κείμενα που έχουν δημιουργηθεί Οι εργασίες αλληλοαξιολογούνται από τα μέλη της τάξης. Για το σκοπό αυτό αναπτύσσεται αξιολογικός πίνακας ρούμπρικας (Φύλλο εργασίας 6), ώστε να υπάρχουν κοινά κριτήρια αξιολόγησης για όλους τους μαθητές.