- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Οι μαθητές καλούνται να συγκρίνουν τα γένη των ουσιαστικών στα Ελληνικά με τα αντίστοιχα γένη των ουσιαστικών στα Γερμανικά.
Η διαδικασία αυτή οδηγεί τους μαθητές, μέσω της διερευνητικής διαδικασίας της παρατήρησης, στη διαπίστωση πως τα γένη των ουσιαστικών στα Γερμανικά διαφέρουν από τα αντίστοιχα γένη των ουσιαστικών στα Ελληνικά.
Αναγνωρίζουν, επιλύουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν και να περιγράψουν την ανομοιογένεια στα γένη των ουσιαστικών μεταξύ Ελληνικών και Γερμανικών.
Οι μαθητές καλούνται να διατυπώσουν έναν δικό τους κανόνα σχετικά με τη συμφωνία των γραμματικών γενών των ουσιαστικών μεταξύ Γερμανικής και Ελληνικής.
Η διεργασία αυτή οδηγεί στην επόμενη διεργασία "Εννοιολογώ με Θεωρία".
Παραγωγή της ομάδας: Σύντομα περιγραφικά κείμενα με τα ευρήματα της ομάδας στα Ελληνικά.
Εννοιολογώντας "Με θεωρία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν έναν εμπειρικό κανόνα σχετικά με τα γραμματικά γένη των ουσιαστικών.
Οι μαθητές διευκρινίζουν πως τα γραμματικά γένη της Γερμανικής δεν συμπίπτουν με τα αντίστοιχα γραμματικά γένη της Ελληνικής.
Για το σκοπό αυτό συμπληρώνουν έναν εμπειρικό κανόνα στο Φύλλο εργασίας 3.
Άσκηση αντιστοίχισης λέξεων στις δύο γλώσσες...
Ορίζουν, γενικεύουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να ορίσουν τη διαφορετικότητα των γραμματικών γενών στα Γερμανικά.
Ολοκληρώνοντας την ερμηνεία με ορισμό, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν έναν κανόνα στο Φύλλο εργασίας 3, όπου διατυπώνεται η διαφορά των γραμματικων γενών μεταξύ Ελληνικής και Γερμανικής γλώσσας.
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της διεργασίας, οι μαθητές ολοκληρώνουν την πρώτη διδακτική ώρα.
Παραγωγή της ομάδας: Κείμενο αποτελέσματος συζήτησης.