Σενάριο 1 – Γερμανικά Δημοτικό
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Βιώνοντας "Το Γνωστό" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, ...
Στην αρχή της διδακτικής ώρας, οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν σε μία εικόνα μίας σχολικής αίθουσας τα γνώριμά τους αντικείμενα και να τα αναφέρουν.
Η εργασία είναι ομαδική.
Καταγράφουν, επισκέπτονται, βλέπουν, ...
Οι μαθητές στη συνέχεια καλούνται να συμπληρώσουν τον πίνακα των λέξεων του Φύλλου Εργασίας 2, όπου θα αναζητήσουν ταυτόχρονα και τις αντίστοιχες γερμανικές λέξεις. Ο βηματισμός αυτός οδηγεί στην επόμενη διεργασία "Βιώνω το Νέο"
Παραγωγή της ομάδας: Δημιουργία εικονογραφημένου λεξικού στην Ελληνική
Άσκηση αντιστοίχισης λέξεων στις δύο γλώσσες...
Βιώνοντας "Το Νέο" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές συμπληρώνουν τις λέξεις στο Φύλλο Εργασίας 2, αναζητώντας τις σε πηγές όπως το βιβλίο τους ή το διαδίκτυο. Η αναζήτηση αυτή δημιουργεί κίνητρο συναγωνισμού μεταξύ των ομάδων και εισάγει ταυτόχρονα το νέο λεξιλόγιο της θεματικής ενότητας.
Η αντιστοίχιση των λέξεων αποτελεί συσχετισμό των γλωσσικών στοιχείων και διαγλωσσική επαφή με το γνωστικό αντικείμενο.
Διαβάζουν, ακούν, μελετούν, ...
Η αντιπαραβολή των λέξεων κάθε ομάδας διευρύνει το λεξιλόγιο υπό τη μορφή συγκριτικού σχολιασμού. Οι μαθητές αποκτούν το νέο λεξιλόγιο και αναγνωρίζουν έμμεσα τα άρθρα των ουσιαστικών, παρατηρώντας ταυτόχρονα τις διαφορές τους από τις αντίστοιχες Ελληνικές λέξεις.
Η διεργασία αυτή οδηγεί στην επόμενη διεργασία "Εννοιολογώ με Ορολογία".
Παραγωγή της ομάδας: Δημιουργία δίγλωσσου πίνακα αντικειμένων της τάξης.