- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, εξερευνούν, ...
Οι μαθητές αναγνωρίζουν αντικείμενα
α) τεχνολογίας και β) καθημερινής χρήσης και καλούνται να τα αναγνωρίσουν και να τα ονοματίσουν.
Οι μαθητές καλούνται να συνδέσουν τα αντικείμενα με το όνομά τους, δηλαδή τις λέξεις σε ξένη γλώσσα, ανακαλώντας τις μέχρι τώρα γνώσεις και εμπειρία τους. Φύλλο εργασίας 1, τμήμα 1a.
Μπορούν επίσης να αναζητήσουν στο γαλλικό λεξικό λέξεις που γνωρίζουν στα αγγλικά.
Βιώνοντας "Το Νέο"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές μαθαίνουν πως χρησιμοποιούνται:
α) οι διεθνείς όροι της τεχνολογίας στα γαλλικά (π.χ. κινητό, εκτυπωτής, πληκτρολόγιο κτλ) και
β) καταγράφουν τις νέες λέξεις για αντικείμενα που παρουσιάσαμε. Εργασία στο ίδιο Φύλλο εργασίας 1, τμήμα 1a.
γ) Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνται να αντιστοιχίσουν τα προϊόντα με τα καταστήματα στα οποία πωλούνται αυτά, Φύλλο εργασίας 2, τμήμα 2a.
Επίσης θα εξασκηθούν στα γένη και στα άρθρα οριστικά και αόριστα, των ουσιαστικών. Φύλλο εργασίας 2, τμήματα 2b & 2c.
Σκοπός είναι να εντοπίσουν μέσα από στοχευμένες ερωτήσεις που θα βρουν στο φύλλο εργασίας 2, τα προϊόντα της τεχνολογίας, είδη καθημερινής χρήσης, τα είδη καταστημάτων, να τα ονοματίσουν και στη συνέχεια να αναγνωρίσουν το φυσικό γένος τους. Θα προχωρήσουν σε γραμματική άσκηση 2b, 2c (οριστικά και αόριστα άρθρα).
Tέλος, οι μαθητές θα μετρήσουν το ατομικό τους σκορ.