Σενάριο 1 – Γαλλικά Δημοτικό
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Βαθμίδα Εκπαίδευσης: A/θμια
Στοχευμένο κοινό: 12
Γλώσσα: ΓΑΛΛΙΚΑ
Επίπεδο γλωσσομάθειας: A1
Θεματική εστίαση: Αγορές
Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού:
Σκοπός της παρέμβασης είναι, οι μαθητές να κατανοούν και να παράγουν απλής δομής προτάσεις για να καλύψουν τις ανάγκες της καθημερινής ζωής, με λέξεις ευρείας χρήσης και τυποποιημένες εκφράσεις της καθημερινότητας.
Ακόμη, οι μαθητές θα μπορούν να κάνουν διάλογο (σε προσομοίωση) με ομιλητές που γνωρίζουν καλά τη γλώσσα-στόχο προκειμένου να εξυπηρετήσουν βασικές ανάγκες επικοινωνίας, ανταλλάσσοντας πληροφορίες για ζητήματα προσωπικού ενδιαφέροντος και άμεσης ανάγκης.
Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ):
Γλωσσικά μέσα
Γραμματική:
Προσδιοριστικά (άρθρα, αριθμητικά, ερωτηματικά επίθετα, κτητικά επίθετα, δεικτικά επίθετα)
Βασικά ομαλά ρήματα
Ρηματικοί τύποι (απλές χρήσεις απαρεμφάτου)
Προθέσεις Τόπου
Λεξιλόγιο:
Επίθετο + ουσιαστικό Ονοματικοί προσδιορισμοί
Διάρκεια σεναρίου: 5-6 ώρες
Τρόπος εργασίας των μαθητών: Ατομική εργασία, Ομαδική εργασία, Τάξη.
Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό: Φύλλα εργασίας
Σχόλια: Χρησιμοποιούνται Ιστοσελίδες και βίντεο-κλιπ.
Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .
Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.