- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Οι μαθητές μαθαίνουν σε ποιο κατάστημα θα αναζητήσουν προϊόντα και καλούνται να ταξινομήσουν τα αντικείμενα και να τα εντάξουν στο αντίστοιχο κατάστημα. Φύλλο εργασίας 2, τμήμα 2d.
Τέλος, σε παραγωγή προφορικού λόγου, οι μαθητές σε δυάδες, περιγράφουν τι αγοράζουν σε κάθε κατάστημα, με απλή πρόταση που συμπληρώνουν και οι δύο (Φύλλο εργασίας 2, τμήμα 2e).
Στη συνέχεια, οι μαθητές περιγράφουν τι μπορούν να αγοράσουν σε κάθε κατάστημα.
Με βάση το υλικό που παρήχθηκε από τους μαθητές κατά τις προηγούμενες ώρες και που τηρείται στο ατομικό τους portfolio, πλέον μπορεί να γίνει συστηματοποίηση των ευρημάτων και διαπιστώσεων. Οι μαθητές καλούνται να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τόσο το λεξιλόγιο των προηγούμενων ενοτήτων (ωρών) όσο και των γραμματικών φαινομένων που συγκέντρωσαν κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής τους με τις γλωσσικές δραστηριότητες.
Επόμενη διεργασία (είναι να ταξινομήσουν τα ευρήματα αυτά σε έναν κλειστό πίνακα (2d), ώστε να συστηματοποιηθεί η γνώση (φύλλο εργασίας 2 : 2a, 2b, 2c).
Στη συνέχεια, η συστηματοποίηση αυτή επικεντρώνει στη διατύπωση του κανόνα για το γένος των λέξεων, μετά από παρατήρηση των ουσιαστικών.
Εννοιολογώντας "Με θεωρία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ταξινομούν, ...
Οι μαθητές, ανά δυάδες, επιλέγουν κάποιο κατάστημα της αρεσκείας τους και δημιουργούν λίστα αγορών, με περιοριστικό όρο τα πέντε πιο αγαπημένα τους ρούχα ή αξεσουάρ. Φύλλο εργασίας 3, τμήματα 3a, 3b, 3c.
Στη συνέχεια, σε δυάδες μπορούν να παίξουν κρεμάλα από την ιστοσελίδα του Φωτόδεντρου (με θεματολογία σχετική με την ενότητα).
Οι μαθητές καλούνται να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία που τους δίδονται ώστε να εκτιμήσουν ανάλογα και να επιλύσουν το πρόβλημα που τίθεται, με επιτυχία.
Το σύνολο των παραγωγών των μαθητών αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος, ώστε να αποτελέσει ερέθισμα συζήτησης, αναστοχασμού και σύγκρισης των απόψεων.
Επιπλέον, οι μαθητές παραδίδουν το φύλλο εργασίας με τη λίστα προτιμήσεών τους για φύλαξη στο portfolio τους.