Topic outline
- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
ΑΓΟΡΕΣ
Ταυτότητα Διδακτικού Σεναρίου
Βαθμίδα Εκπαίδευσης: A/θμια
Στοχευμένο κοινό: 12
Γλώσσα: ΓΑΛΛΙΚΑ
Επίπεδο γλωσσομάθειας: A1
Θεματική εστίαση: Αγορές
Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού:
Σκοπός της παρέμβασης είναι, οι μαθητές να κατανοούν και να παράγουν απλής δομής προτάσεις για να καλύψουν τις ανάγκες της καθημερινής ζωής, με λέξεις ευρείας χρήσης και τυποποιημένες εκφράσεις της καθημερινότητας.
Ακόμη, οι μαθητές θα μπορούν να κάνουν διάλογο (σε προσομοίωση) με ομιλητές που γνωρίζουν καλά τη γλώσσα-στόχο προκειμένου να εξυπηρετήσουν βασικές ανάγκες επικοινωνίας, ανταλλάσσοντας πληροφορίες για ζητήματα προσωπικού ενδιαφέροντος και άμεσης ανάγκης.
Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ):
- Να κατανοούν τη σημασία κοινών διεθνοποιημένων λέξεων, φράσεων και όρων που
σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες (π.χ. email, fax, tv, κ.λπ.).
- Να κατανοούν τη σημασία μεμονωμένων λέξεων ή φράσεων με βάση τα άμεσα
γλωσσικά συμφραζόμενα ή το ευρύτερο επικοινωνιακό περιβάλλον όπου αυτές
εμφανίζονται.
- Να περιγράφουν καθημερινές τους συνήθειες, οικείους τους ανθρώπους ή και
άγνωστα πρόσωπα (υπαρκτά ή φανταστικά), χρησιμοποιώντας περιορισμένο εύρος
λέξεων και γραμματικών δομών.
- Να έχουν επίγνωση απλών γλωσσικών στοιχείων για τη σύνδεση των προτάσεων
(παρατακτικών συνδέσμων, επιρρημάτων).
- Να απαντούν και να θέτουν απλές ερωτήσεις που αφορούν σε άμεσες ανάγκες
καθημερινής επικοινωνίας (π.χ. να ζητούν ή να δίνουν προσωπικές πληροφορίες ή
πληροφορίες σχετικά με το άμεσο περιβάλλον τους, την οικογένειά τους, κ.λπ.).
Γλωσσικά μέσα
Γραμματική:
Προσδιοριστικά (άρθρα, αριθμητικά, ερωτηματικά επίθετα, κτητικά επίθετα, δεικτικά επίθετα)
Βασικά ομαλά ρήματα
Ρηματικοί τύποι (απλές χρήσεις απαρεμφάτου)
Προθέσεις Τόπου
Λεξιλόγιο:
Επίθετο + ουσιαστικό Ονοματικοί προσδιορισμοί
Πλαίσιο Υλοποίησης Σεναρίου
Διάρκεια σεναρίου: 5-6 ώρες
Τρόπος εργασίας των μαθητών: Ατομική εργασία, Ομαδική εργασία, Τάξη.
Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό: Φύλλα εργασίας
Σχόλια: Χρησιμοποιούνται Ιστοσελίδες και βίντεο-κλιπ.
Περιγραφή Γνωστικών Διεργασιών
Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .
Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.
- Να κατανοούν τη σημασία κοινών διεθνοποιημένων λέξεων, φράσεων και όρων που
σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες (π.χ. email, fax, tv, κ.λπ.).
Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]
Labels: 4File: 1Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]
Labels: 4Files: 2Γνωστική διεργασία: [ Αναλύοντας ]
Labels: 4File: 1Γνωστική διεργασία: [ Εφαρμόζοντας ]
Labels: 4