Σενάριο 1 – Γαλλικά Δημοτικό
Πράξη: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», Κωδ. ΟΠΣ 5004204

Εννοιολογώντας "Με ορολογία" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...
Με βάση το υλικό που παρήχθηκε από τους μαθητές κατά τις προηγούμενες ώρες και που τηρείται στο ατομικό τους portfolio, πλέον μπορεί να γίνει συστηματοποίηση των ευρημάτων και διαπιστώσεων. Οι μαθητές καλούνται να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τόσο το λεξιλόγιο των προηγούμενων ενοτήτων (ωρών) όσο και των γραμματικών φαινομένων που συγκέντρωσαν κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής τους με τις γλωσσικές δραστηριότητες.
Επόμενη διεργασία (είναι να ταξινομήσουν τα ευρήματα αυτά σε έναν κλειστό πίνακα (2d), ώστε να συστηματοποιηθεί η γνώση (φύλλο εργασίας 2 : 2a, 2b, 2c).
Στη συνέχεια, η συστηματοποίηση αυτή επικεντρώνει στη διατύπωση του κανόνα για το γένος των λέξεων, μετά από παρατήρηση των ουσιαστικών.
Εννοιολογώντας "Με θεωρία" |
---|
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ταξινομούν, ...
Οι μαθητές καλούνται να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία που τους δίδονται ώστε να εκτιμήσουν ανάλογα και να επιλύσουν το πρόβλημα που τίθεται, με επιτυχία.
Το σύνολο των παραγωγών των μαθητών αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος, ώστε να αποτελέσει ερέθισμα συζήτησης, αναστοχασμού και σύγκρισης των απόψεων.
Επιπλέον, οι μαθητές παραδίδουν το φύλλο εργασίας με τη λίστα προτιμήσεών τους για φύλαξη στο portfolio τους.