Tangram
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Παζλ - Tangram.
Περιγραφή: Δημιουργία απλών προκαθορισμένων σχεδίων, με τη χρήση των 7 σχημάτων Tangram (τρίγωνα, τετράγωνο και παραλληλόγραμμο).
Λέξεις - κλειδιά: παζλ, tangram, σύνθεση σχημάτων.
Σύνδεσμος Μαθησιακού αντικειμένου: +++.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Γ Θεματικό Πεδίο: Μαθηματικά (Γεωμετρία & Μετρήσεις)
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Να αναγνωρίζουν βασικά επίπεδα γεωμετρικά σχήματα με βάση τα γενικά χαρακτηριστικά τους (σε διαφορετικές θέσεις, μεγέθη και προσανατολισμούς). Να περιγράφουν και να συγκρίνουν επίπεδα γεωμετρικά σχήματα χρησιμοποιώντας στοιχεία ή ιδιότητες (αριθμός πλευρών, γωνίες κτλ. Να πραγματοποιούν κατασκευές απλών συνθέσεων από εικόνες, σχέδια ή άλλες αναπαραστάσεις στο tangram.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Η εφαρμογή αποτελεί παραλλαγή των κλασσικών παιχνιδιών σύνθεσης εικώνων Tangram. Παρέχονται 3 επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο, υπάρχει προσυμπληρωμένο το κλασσικό τετράγωνο του Tangram με τα 7 σχήματα (5 τρίγωνα διαφόρων μεγεθών, 1 τετράγωνο και 1 παραλληλόγραμμο). Ο μαθητής μπορεί να αποσυνθέσει και να συνθέσει ξανά το τετράγωνο μετακινώντας τα σχήματα. Στο δεύτερο επίπεδο δίνονται 6 προσυμπληρωμένες παραλλαγές του τετραγώνου του Tangram, και ο μαθητής καλείται να τοποθετήσει τα σχήματα σε κάθε τετράγωνο. Έχει την δυνατότητα να περιστρέψει τα σχήματα, να τα αντιστρέψει ως προς τον οριζόντιο ή τον κάθετο άξονα και να τα χρωματίσει. Στο τρίτο επίπεδο, δίδνονται 6 παζλ Tangram σε σχέδια ζώων και ο μαθητής καλείται να τα λύσει χρησιμοποιόντας τις λειτουγίες που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Οδηγίες: +++.
Τεχνικές απαιτήσεις: Η εφαρμογή εκτελείται μέσω φυλλομετρητή (Chrome, Firefox, Edge, Safari, Opera) σε υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Ημερομηνία ανάρτησης: 21/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
4 - 8.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου: Διδακτικό παιχνίδι/πάζλ.
Διδακτική προσέγγιση: συνεργατική μάθηση, συνεργατική διερεύνηση, συζήτηση, μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι, επίλυση προβλήματος.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: Μαθηματικές δραστηριότητες & δραστηριότητες εικαστικών συνθέσεων.
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ