Εισαγωγή Δεδομένων σε πίνακα διπλής εισόδου για την αυτοαξιολόγηση- ετεροαξιολόγηση μαθητών και Ομάδας
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Εισαγωγή Δεδομένων σε πίνακα διπλής εισόδου για την αυτοαξιολόγηση- ετεροαξιολόγηση μαθητών και Ομάδας.
Περιγραφή: Μαθησιακό Αντικείμενο που περιλαμβάνει ανοιχτή δραστηριότητα πλαισιωμένο με την αναπαράσταση συναισθημάτων σε αντιστοίχιση με διαφορετική τη διάθεση που έχουν οι μαθητές σε καταστάσεις της καθημερινότητας τους μέσα και έξω από την τάξη. Στόχος του Μαθησιακού Αντικειμένου είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με την εισαγωγή δεδομένων σε πίνακα διπλής εισόδου. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να παρατηρήσουν τα δεδομένα αυτά σε μορφή ραβδογράμματος, ώστε να είναι σε θέση να εξαγάγουν συμπεράσματα.
Το Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε καθημερινές δραστηριότητες στην τάξη για ψηφοφορίες, δραστηριότητες αξιολόγησης ή δραστηριότητες καταγραφής γνώμης / άποψης και αφορά όλα τα θεματικά πεδία.
Λέξεις - κλειδιά: Αυτοεξιολόγηση Μαθητών- Ετεροαξιολόγηση ομάδων.
Σύνδεσμος Μαθησιακού αντικειμένου: +++.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Γ Θεματικό Πεδίο: Θεματική Ενότητα1 : Μαθηματικά- Υποενότητα: Γ.1.3 Στοχαστικά Μαθηματικά, επίλυση απλών μαθηματικών προβλημάτων συλλογής και οργάνωσης δεδομένων
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Βασικές λειτουργίες δημιουργίας και μορφοποίησης κειμένου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Το Μαθησιακό Αντικείμενο παρέχει τη δυνατότητα, εισαγωγής δεδομένων σε πίνακα διπλής εισόδου, εκτύπωσης, αποθήκευσης, διαγραφής. Δίνει τη δυνατότητα εισαγωγής
δεδομένων μέχρι και σε 30 γραμμές. Για την κάθε γραμμή ο μαθητής έχει την επιλογή να εισάγει στο αντίστοιχο κελί την επιλογή του διαλέγοντας και αποφασίζοντας ανάμεσα σε τέσσερις πέντε- επιλογές ακολουθώντας τη λογική της κλίμακας
likert με την απλοποιημένη μορφή: μου αρέσει λίγο, πολύ, πάρα πολύ, καθόλου. Παράλληλα παρέχεται η δημιουργία εικονικής αναπαράστασης στους με ραβδογράμματα ή πίτες για την ερμηνεία τους και τη διεξαγωγή συμπερασμάτων.
Οδηγίες: +++.
Τεχνικές απαιτήσεις: Η εφαρμογή εκτελείται μέσω φυλλομετρητή (chrome, Firefox, Edge, Safari, Opera) σε υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Ημερομηνία ανάρτησης: 01/05/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
4 - 8.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου:
Παιγνιώδεις δραστηριότητες λογικής, μνήμης, προσοχής, παρατηρητικότητας και ευέλικτης σκέψης.
Διδακτική προσέγγιση: Επίλυση προβλήματος, εποικοδομισμός βασισμένος στην εμπειρική μάθηση
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > δεξιότητες > να εφαρμόζουν
γνωστικός > δεξιότητες > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: "Να διατυπώνουν με κατάλληλο τρόπο τα ερωτήματα ενός μαθηματικού προβλήματος, τα οποία μπορούν να απαντηθούν με (κατηγορικά) δεδομένα (π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο σας χρώμα, ποια από τις ιδέες που διατυπώθηκαν, προτιμάτε) (i).
Να κατασκευάζουν πίνακες μονής ή διπλής εισόδου για να οργανώσουν τα δεδομένα τους (i).
Να κατασκευάζουν γραφικές παραστάσεις (διαγράμματα και εικονογράμματα) χρησιμοποιώντας σύμβολα και αντικείμενα που αφορούν διάφορες εκπαιδευτικές και καθημερινές καταστάσεις (i).
Να «διαβάζουν» πληροφορίες σε εικονογράμματα και διαγράμματα και να αξιολογούν τις λύσεις/απαντήσεις στα προβλήματα που έχουν εργαστεί ανάλογα με τα ερωτήματα που έχουν θέσει στην αρχή (i).
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β