Ψηφιακή αφήγηση - digital storytelling
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Ψηφιακή αφήγηση - digital storytelling.
Περιγραφή: Άρθρωμα για τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων από τους μαθητές. Ο χρήστης συνθέτει τη δική του ψηφιακή ιστορία συνδυάζοντας εικόνες και ήχους που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή του με κείμενο που μπορεί να γράψει
ο ίδιος μέσω της εφαρμογής. Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να το δει και να το ακούσει σε μορφή ψηφιακού βιβλίου και να το αποθηκεύσει ως έγγραφο στον υπολογιστή του.
Λέξεις - κλειδιά: ψηφιακή αφήγηση, ιστορία, ψηφιακό εικονοβιβλίο.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Α Θεματικό Πεδίο: Γλώσσα/ ΤΠΕ/ Τέχνες.
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Να εξοικειωθούν με τον αφηγηματικό λόγο και να βελτιωθούν στην παραγωγή αυτού. Να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη ψηφιακή ιστορία με τη χρήση του μαθησιακού αντικειμένου .
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να δημιουργήσει τη δική του ψηφιακή ιστορία, δημιουργώντας το δικό του ψηφιακό βιβλίο. Κάθε σελίδα του βιβλίου μπορεί να αποτελείται από μία φωτογραφία, από ήχο και από κείμενο. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα εισαγωγής φωτογραφιών και ήχου από την συσκευή του χρήστη. Η εισαγωγή του κειμένου γίνεται μέσα από την ίδια την εφαρμογή. Δεν υπάρχει περιορισμός στο πλήθος των σελίδων. Ο μαθητής μπορεί να «ξεφυλλίσει» την τελική του ιστορία μέσω ενός ψηφιακού βιβλίου που δημιουργεί αυτόματα η εφαρμογή καθώς επίσης και να την αποθηκεύσει στην συσκευή του σε μορφή εγγράφου.
Ημερομηνία ανάρτησης: 10/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
5 - 8.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου:
ψηφιακό εικονοβιβλίο.
Διδακτική προσέγγιση:
Νοηματική αυθεντική μάθηση, μάθηση σε σχέδια εργασίας, μάθηση βιωματική σε μελέτη περίπτωσης/ιστορίες, μάθηση μέσω σχεδιασμού, μάθηση μέσω κατασκευών, κοινωνικές ανακαλυπτικές διερευνητικές προσεγγίσεις.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: Δημιουργία
ψηφιακής ιστορίας.
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β