Παιχνίδι παρατηρητικότητας – Βρες τα αντικείμενα
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Παιχνίδι παρατηρητικότητας – Βρες τα αντικείμενα.
Περιγραφή: Παραλλαγή των κλασικών παιχνιδιών παρατήρησης. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το παιδί να βρει τα αναγραφόμενα αντικείμενα, ή να τοποθετήσει τα αναγραφόμενα αντικέιμενα στον χώρο.
Λέξεις - κλειδιά: παρατηρητικότητα, χωρικές σχέσεις.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Θεματικό Πεδίο: "Παιδί και θετικές επιστήμες: Μαθηματικά (Έννοιες χώρου ως σύστημα αναφοράς ή σχέσεις στο χώρο).
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Να είναι ικανά να διακρίνουν στο χώρο τη θέση ενός αντικειμένου αναφορικά με άλλα αντικείμενα, αλλά και με τον εαυτό τους και τις σχέσεις που χαρακτηρίζουν τις τοποθετήσεις αυτές, (λογισμικο παιχνίδι παρατηρητικότητας).
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Η εφαρμογή εποτελείται από 2 επίπεδα δυσκολίας. Στο πρώτο επίπεδο, ο μαθητής καλείται να εντοπείσει 6 αντικείμενα, τυχαία επιλεγμένα μεταξύ 12 αντικειμένων, σε ένα ακατάστατο δωμάτιο γεμάτο παιχνίδια. Στο δεύτερο επίπεδο, παρουσιάζεται στον μαθητή η βιβλιοθήκη του δωματίου και τα 12 αντικείμενα, τα οποία πρέπει να τοποθητήσει σε συγκεκριμένες θέσεις της. Πατώντας πάνω σε κάθε αντικέιμενο ακούει τις οδηγίες με τη θέση που πρέπει να τοποθετηθεί το αντικείμενο.Οι οδηγίες περιέχουν χωρικές σχέσεις, όπως "στα αριστερά σου..." ή "πάνω από το..." ή "στο μεσαίο ράφι..." κ.α. Στόχος είναι ο μαθητής να κατανοήσει τις χωρικές σχέσεις και να τοποθετήσει σωστά τα αντικείμενα στα ράφια της βιβλιοθήκης.
Τεχνικές απαιτήσεις: Η εφαρμογή εκτελείται μέσω φυλλομετρητή (Chrome, Firefox, Edge, safari, opera) σε υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Ημερομηνία ανάρτησης: 10/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
4 - 7.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου: Διδακτικό Παιχνίδι .
Διδακτική προσέγγιση: Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι & συζήτηση.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: Μαθηματικές δραστηριότητες (δραστηριότητες εννοιών χώρου).
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β