Γνωρίζω τον εαυτό μου και τους άλλους! Καταστάσεις
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Γνωρίζω τον εαυτό μου και τους άλλους! Καταστάσεις.
Περιγραφή: Μαθησιακό αντικείμενο με 12 αληθινές φωτογραφίες που απεικονίζουν καθημερινές καταστάσεις από τη ζωή μας για να προκαλέσουν συζήτηση σε σχέση με τα συναισθήματα που τους προκαλούν.
Λέξεις - κλειδιά: Συναισθήματα - καθημερινότητα.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Θεματικό Πεδίο: "Θεματικό Πεδίο Β.: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία. Β1: Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, Β1.2 Συναισθηματική Επίγνωση και
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν:
- Να διακρίνουν καταστάσεις που μπορεί να τους δημιουργούν θετικά και αρνητικά συναισθήματα
- Να αναγνωρίζουν κοινωνικές συμβάσεις που διέπουν την έκφραση συναισθημάτων
- Να αναγνωρίζουν ότι η δική τους συναισθηματική κατάσταση μπορεί να διαφέρει από εκείνης των άλλων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Το αντικείμενο έχει 12 κάρτες να δουν και να περιγράψουν/συζητήσουν στην ομάδα/ολομέλεια. Σε κάθε κάρτα πατώντας το ηχειάκι μπορούν να ακούσουν σύντομες εξηγήσεις. Κάτω από τη φωτογραφία υπάρχουν προσωπάκια που φανερώνουν συναισθήματα και μπορούν να επιλέξουν ένα. Το συναίσθημα που θα επιλέξουν θα χρωματιστεί για να φαίνεται επιλεγμένο (θα υπάρξει και ηχογράφηση που θα λέει τι είναι το κάθε συναίσθημα).
Οδηγίες: Τα παιδια περιηγούνται στις κάρτες για να δουν τις διαφορετικές καταστάσεις πατώντας τα βελάκια (1-12) μπορούν να πάνε μπροστά ή πίσω. Μπορούν πατώντας το ηχειάκι να ακούσουν μια σύντομη περιγραφή της κατάστασης. Πάνω στο ερωτηματικό ακούνε τις οδηγίες. Πατώντας τα προσωπάκια κάτω από τη φωτογραφία μπορούν να δηλώσουν τι συναίσθημα τους γεννάται όταν βλέπουν/συζητάνε τη συγκεκριμένη κατάσταση.
Τεχνικές απαιτήσεις: Η εφαρμογή εκτελείται μέσω φυλλομετρητή (chrome, firefox, edge, safari, opera) σε υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Ημερομηνία ανάρτησης: 10/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας - ΑΠΟ - ΕΩΣ:
4 - 6.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου: Παιγνιώδης δραστηριότα με έμφαση στη συζήτηση και το διάλογο.
Διδακτική προσέγγιση: Εποικοδομισμός και διερευνητική μάθηση.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: Δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν σε μικρές ομάδες, αλλά και στην ολομέλεια.
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β