Ανακατεύοντας τα χρώματα
Γενικά στοιχεία
Τίτλος: Ανακατεύοντας τα χρώματα.
Περιγραφή: Άρθρωμα με δραστηριότητες για την μείξη των βασικών χρωμάτων (κόκκινο, κίτρινο, μπλε), την δημιουργία αποχρώσεων και τόνων. Οι δραστηριότητες δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν υποθέσεις και να εκτελέσουν
μια σειρά από πειράματα με τις μείξεις των βασικών χρωμάτων και την αλλαγή στον τόνο με την προσθήκη άσπρου ή μαύρου προκειμένου να διαπιστώσουν αν επιβεβαιώνονται ή απορρίπτονται οι αρχικές αυτές υποθέσεις.
Λέξεις - κλειδιά: εικαστικά, μείξη χρωμάτων.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Δ Θεματικό Πεδίο: "Δ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση, Θεματική Ενότητα 2 : Τέχνες - Υποενότητα: Δ.2.1 Εικαστικές τέχνες
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Διάκριση βασικών χρωμάτων και αποχρώσεων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Δυνατότητες και Λειτουργίες: Το άρθρωμα παρέχει την δυνατότητα στους μαθητές να εξοικειωθούν με τις μείξεις των βασικών χρωμάτων προκειμένου να δημιουργηθεί η απόχρωση ή ο τόνος που ζητείται κάθε φορά ενώ μπορούν να επιλέξουν επίπεδο δυσκολίας για μείξεις με δύο ή τρία χρώματα. Παράλληλα, μπορούν να ενεργοποιήσουν την δυνατότητα για χρονικό περιορισμό καθώς και για ηχητική ανάδραση σε περιπτώσεις σωστού/λάθους. Επιπλέον, είναι εφικτή η καταγραφή της πορείας του πειραματισμού των μαθητών και της επίδοσής τους καθώς και η εκτύπωσή του.
Ημερομηνία ανάρτησης: 24/04/2023.
Άδεια χρήσης:
Σημειώσεις προς εκπαιδευτικούς
Σε ποιον απευθύνεται: Μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτική βαθμίδα / επίπεδο: Προσχολική, δημοτικό.
Τυπικό εύρος ηλικίας:
4.
Γλώσσα στοχευόμενου κοινού: Ελληνικά.
Τύπος μαθησιακού αντικειμένου: Διερεύνηση .
Διδακτική προσέγγιση: Γνωστική προσέγγιση, διερευνητική μάθηση, εποικοδομητισμός, μάθηση μέσα από πειραματισμό, κριτικός αναστοχασμός και συζήτηση, συνεργατική μάθηση.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες: Οι δραστηριότητες μπορούν να γίνουν με έναν μαθητή μεμονωμένα αλλά και στην ολομέλεια της τάξης ώστε τα παιδιά να ανταλλάσσουν απόψεις σχετικά με το αποτέλεσματα των μείξεων και αναφορικά με τις χρωματικές αποχρώσεις και τους τόνους στο πλαίσιο διαφόρων δραστηριοτήτων όπως:
- Στην δημιουργία χρωματικών παλετών με βασικές μείξεις χρωμάτων
- Στην δημιουργία πινάκων αναφοράς με τόνους χρωμάτων (από τον πιο ανοιχτό στον πιο σκούρο ή το ανάποδο)
- Στον εντοπισμό των χρωμάτων σε πίνακες ζωγραφικής ή στην αξιοποίηση των μείξεων των χρωμάτων στην δημιουργία ενός πίνακα από τους μαθητές.
- Άλκης Γεωργόπουλος, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, PhD
- Δημήτρης Νικολός, Πληροφορικός, MSc
- Δημήτρης Μαρκούζης, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
- Ιωάννης Κεφάλας, Πληροφορικός
- Ευαγγελία Πεταυράκη, Πληροφορικός
- Άρτεμις Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Μυρτώ Γεωργοπούλου, Πληροφορικός
- Φωτεινή Τσιάμη, Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής, MSc
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Χριστόφορος Καραχρήστος, Πληροφορικός, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
- Φεσάκης Γιώργος, Καθηγητής του Τμήματος των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Χατζηγιάννη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Ανδρομάχη Φιλιππίδη, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αναστασία Μισιρλή, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Αγγελική Τζαβάρα, ΕΔΙΠ Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, PhD
- Μαριολένη Παρίση, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, PhD
- Αναστασία Κωνταντοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
- Ανθή Αρκούλη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Νηπιαγωγών, MSc
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΑΞΗΣ: Σοφία Χωλίδη, PhD ΙΕΠ, Σύμβουλος Β