- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εφαρμόζοντας ]
Εφαρμόζοντας "Κατάλληλα"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητα των καταστάσεων αυτών. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή προγραμματίζουν, σχεδιάζουν...
Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν το σχέδιο προώθησης ενός προϊόντος που θέλουν να πουλήσουν σε ένα παζάρι (Worksheet 7). Κάθε ομάδα θα αναλάβει ένα διαφορετικό μέσο, όπως να διαφημίσει το προϊόν σε ένα μπλογκ, ραδιόφωνο ή αφίσα, ώστε η αξιοποίηση των γλωσσικών μέσων να διαφοροποιηθεί όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο και την οπτική της κάθε ομάδας αλλά και το μέσο που χρησιμοποιείται. Για μεγαλύτερη ποικιλία και ενδιαφέρον και παρά το γεγονός ότι η προώθηση ενός προϊόντος σε ένα παζάρι δεν ταιριάζει με τον επιχειρηματικό χαρακτήρα μιας τέτοιας διαφήμισης, η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί σε τηλεοπτικό σπότ (TV commercial) ή διαφημιστική πινακίδα (billboard).
Μία ομάδα συντάσσει ένα διαφημιστικό μήνυμα σε μπλόγκ ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου η έμφαση δίνεται στο γραπτό μήνυμα και την εικόνα ή/και ήχο, μια άλλη ομάδα τη ραδιοφωνική διαφήμιση όπου η έμφαση δίνεται στο ακουστικό μήνυμα, μια τρίτη ομάδα στην κατασκευή μιας αφίσας όπου ο συνδυασμός γραπτού μηνύματος και εικόνας έχει άλλα χαρακτηριστικά και μια τέταρτη ομάδα στην προώθηση του προϊόντος με τηλεοπτικό μήνυμα όπου συνδυάζονται ακόμη πιο έντονα τα γλωσσικά με τα εξωγλωσσικά στοιχεία. Η αξιολόγηση των διαφημίσεων γίνεται από τις άλλες ομάδες με βάση τα κριτήρια που θα συμφωνηθούν στην τάξη.
Εφαρμόζοντας "Δημιουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν μία παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα / καταστάσεις. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατασκευάζουν, δημιουργούν, ...
Οι μαθητές καλούνται να χρησιμοποιήσουν artifacts που είναι σύγχρονα, όπως νομίσματα ευρώ και μια απόδειξη σουπερμάρκετ για να αντιληφθούν ότι αποτελούν στοιχεία για την κατασκευή της πραγματικότητας. Συγκεκριμένα καλούνται να μπουν στον ρόλο ενός αρχαιολόγου που ανακαλύπτει 2.000 χρόνια αργότερα σε κάποια ανασκαφή στοιχεία για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Επιλέγουν με ποιο artifact θα ήθελαν να ασχοληθούν – νομίσματα ή απόδειξη – και προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα στοιχεία που διαθέτουν για να ερμηνεύσουν την πολιτιστική, ιστορική και κοινωνική πραγματικότητα (Worksheet 8). Στην πρώτη δραστηριότητα τούς δίνεται η ευκαιρία να μάθουν τι κρύβεται πίσω από τα σύμβολα στα νομίσματα αυτά, επισκεπτόμενοι την αντίστοιχη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη δεύτερη περίπτωση χρησιμοποιούν διαμεσολάβηση (γραπτή και προφορική) και δημιουργούν μία ιστορία για την οποία δεν υπάρχει σωστή ή λάθος απάντηση. Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να αποφασίζουν ποιος έχει κάνει το καλύτερο αφήγημα με βάση τα στοιχεία της απόδειξης, δικαιολογώντας την άποψή τους.